• Home
  • Blog
  • Wideo Marketing Na Instagramie.

Wideo Marketing Na Instagramie.

wideo marketing na instagramie
Wideo marketing na Instagramie, to nie był początek tego medium społecznościowego – na starcie chodziło głównie o zdjęcia. Foto oczywiście nadal są podstawą tej platformy, ale wideo z całą pewnością będzie jej przyszłością…


Polub naszą stronę na Facebooku!


Jeśli chcesz zmaksymalizować swoje wpływy dzięki wideo marketingowi na Instagramie, jest to poradnik dla Ciebie. Przeanalizujemy najlepsze praktyki, najlepsze strategie i najlepszą treść do wykorzystania, by za każdym razem uzyskać jak najlepsze wyniki na tej platformie i poza nią.

Łatwo powiedzieć: „Powinienem wrzucać więcej filmów!”, a często zupełnie inną rzeczą jest wiedza od czego zacząć tworzenie filmów. Podjęcie decyzji o rodzaju filmu, który chcesz wykorzystać, będzie więc pierwszym krokiem. Nie ma tu ograniczeń, ale są filmy, które sprawdzają się lepiej na Instagramie.

FILMY O MARCE

Zazwyczaj koncentrują się na świadomości marki i projektuje je się tak, by były wyświetlane dla tzw. zimnych odbiorców. Często zawierają unikalną ofertę sprzedaży i wspominają o unikatowych cechach produktu lub usługi, które czynią go wyjątkowym lub cennym. Nadal jednak bardziej chodzi tutaj o wprowadzenie niż o typową sprzedaż.

FILMY O PRODUKTACH

Filmy o produktach mogą przybierać różne formy, ale zawsze koncentrują się na określonym produkcie i wyjaśniają, dlaczego jest on niezbędny w życiu odbiorcy.

FILMY INSTRUKTAŻOWE

Te filmy czasami pokrywają się z filmami o produktach, ale koncentrują się bardziej na tym jak używać i jak najlepiej wykorzystać produkt. Te filmy pokazują wartość jaką niesie dana oferta.

MARKETING EDUKACYJNY

Tutaj skupiamy się na budowaniu relacji i wiarygodności. Sukces online oparty jest właśnie na wiarygodności, czyli Twoim doświadczeniu i wiedzy, ale nie koniecznie Twojej wiedzy. Dlatego kluczowe jest bycie sobą, ponieważ to gwarantuje Ci przyciąganie osób odzwierciedlających Ciebie.

Całość osadzona jest w pewnej historii, co wpisuje się w panujące trendy – stories, czyli jest to sytuacja przeszła (problem), moment przełomu i kluczowe rozwiązanie przedstawione krok po kroku, będące ścieżką prowadzącą z punku A do punku B.

W praktyce problem jest więc tytułem, a w swym opisie zawiera rozdziały i punkty będące spisem treści. Wstęp zawsze stanowi obietnicę – jest więc elementem inspirującym do działania, a konkretna treść przekazu gromadzi wiedzę pochodzącą z różnych źródeł. Podsumowanie natomiast, to mobilizacja do działania zakończona przyciskiem wzywającym do akcji. Czyż nie jest to schemat oferty?…

FILMY NA ŻYWO

Skorzystaj z okazji, by w tym przypadku zaangażować się szczególnie w pytania i odpowiedzi – odpowiadaj na pytania Twojej społeczności.

PODSTAWOWE ZASADY

Filmy wideo są odtwarzane automatycznie bez dźwięku, stąd tak często stosuje się nakładki w formie tekstu, a najlepszym formatem jest oczywiście współczynnik proporcji 1:1.

Pamiętaj, że choć możesz udostępniać filmy promocyjne, to największy nacisk powinieneś położyć na budowanie relacji. Jest to Twoja szansa, by pokazać treści zza kulis – ma to pomóc widowni poznać Ciebie, a to znacząco zwiększy lojalność względem Twojej marki – zwiększy także prawdopodobieństwo zakupu Twoich produktów lub usług.

Odpowiadaj na komentarze, ponieważ zwiększa to wskaźnik zaangażowania, który odczytują algorytmy. Daje to także swoisty dowód społeczny.

Pamiętaj, że treści skoncentrowane na odbiorcach są najważniejsze! Twoje cele sprzedażowe są ważne, ale jeśli Twoja społeczność nie jest odpowiednio zaangażowana, to nie ma sensu prowadzenie sprzedaży.

Instagram stories, to 15-sekundowe migawki. Relacje fenomenalnie pomagają w zdobywaniu organicznych zasięgów, ponieważ algorytm nie ma na nie wpływu (przynajmniej jeszcze nie ma). Te krótkie historyjki są niezwykle wciągające, nawet jeśli nie ma w ich obrębie komentarzy i innych tego typu społecznych dowodów słuszności. Dzięki nim masz szansę stworzyć nietuzinkową zawartość, która pokazuje prawdziwego Ciebie pełniąc funkcję kampanii wizerunkowej. Więcej na temat instastory znajdziesz tutaj >> tegonieuczawszkole.pl/jak-zrobic-instagram-stories.






tegonieuczawszkole.pl

Tomasz M. Pietrzak. Zawodowo na starcie operator szpadla, następnie nauczyciel, później pracownik biurowy z awansem na stanowisko kierownika, a finalnie włodarz gminy. Ponadto bloger i autor poradników oraz książki wydanej przez Złote Myśli pt. „JAK ZOSTAĆ SZEFEM”.

Dziś oddaje Tobie kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszystkie szczeble zawodowe, podjął dziesiątki prób i przetestował życie oraz marketing. Krótko mówiąc: minimalista, który nauczy Cię jak stworzyć podziemne centrum propagandy…