• Home
  • Blog
  • Social Media Bez Publikowania Treści.

Social Media Bez Publikowania Treści.

social media bez publikowania treści
Social media bez publikowania treści? Czy jest to możliwe i jak to zrobić? Czy starasz się budować profesjonalne relacje w społecznościówkach? Chcesz stworzyć sieć, która generuje współpracę bez tworzenia treści?…


Polub naszą stronę na Facebooku!


Social media często mają złą reputację i uważane są za najzwyklejsze czasopożeracze, ale mogą też być narzędziami do budowania długoterminowej współpracy oraz bazy nowych kontaktów. Jeśli nie masz czasu lub pomysłu na tworzenie treści musisz skoncentrować się na interakcji z konkretnymi osobami, a zobaczysz, że media społecznościowe to jeszcze potężniejsze narzędzie, niż kiedykolwiek sobie wyobrażałeś.

PROFIL

Jedną z technik korzystania z social media jest ograniczenie publikowania treści. Obejmuje ona podejście do społecznościówek jako narzędzia do komunikacji, a nie jako platform, np. marketingu edukacyjnego.

W praktyce oznacza to ujednolicenie osobistych i biznesowych profili, tak by dokładnie odzwierciedlały to kim jesteś i czym się zajmujesz. Każdy, kto wchodzi z Tobą w interakcję za pośrednictwem Twoich profili otrzymuje wtedy konkretną wskazówkę na Twój temat i Twojej działalności.

Oto kilka szczegółów, które należy w tym przypadku uwzględnić we wszystkich profilach: opis stanowiska lub firmy, adres strony internetowej, spójna szata graficzna (grafika, logotyp), czyli otoczka wizualna identyfikująca Twoją markę.

ZNAJOMI

Najłatwiejszym sposobem na zwiększenie liczby odbiorców jest oczywiście dodanie nowych znajomych. Ta technika działa szczególnie dobrze, jeśli jesteś twarzą firmy (marki) lub jej właścicielem, a musisz wiedzieć, że o wiele łatwiej jest zachęcić społeczność do interakcji z kontem osobistym niż z kontem biznesowym.

Mając na myśli wartościowe pod względem biznesowym social media mówimy o portalach tj. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin – ze względu na zasięgi jakie możesz uzyskać oraz możliwość śledzenia konkretnych osób.

SŁUCHANIE

Niezależnie od tego, czy są to spotkania bezpośrednie, czy online, zazwyczaj koncentrujemy się na tym, by odbiorcy poznali nasz punkt widzenia. Ale, obserwując dyskusję w mediach społecznościowych, możesz czerpać wiedzę dotyczącą problemów Twojej branży, które trudno czasami zidentyfikować w działalności poza internetowej.

Słuchanie pozwala odkryć potrzeby i trendy w zachowaniach konsumenckich. Dowiedz się więc nieco o nowościach z życia swoich znajomych i możesz wykorzystać te informacje podczas rozmowy, ale już na zupełnie innym poziomie. W social media znajdziesz wskazówki na temat tego, czego potrzebują Twoi klienci, ale tylko wtedy, gdy aktywnie będziesz tego poszukiwał…

KOMENTOWANIE

Ludzie uwielbiają, gdy słucha się ich i angażuje w wątki dyskusji, które ich dotyczą. Za każdym razem, gdy skomentujesz czyjś wpis, albo udostępnisz, druga osoba otrzymuje powiadomienie. To powiadomienie zawiera Twoje imię, nazwisko, logo, twarz. Jeśli będziesz to robić systematycznie, to w naturalny sposób dasz poznać siebie, a osoba ta będzie postrzegać Cię w pozytywnym świetle.

Jednym z najlepszych sposobów na zwrócenie uwagi np. na Instagramie jest przejście do profilu konkretnej osoby i interakcja z trzema ostatnimi wpisami. Gdy zrobisz to, sygnalizujesz drugiej osobie, że poczyniłeś dodatkowy wysiłek, a nie przypadkowo coś kliknąłeś.

W przypadku np. Facebooka możesz lajkować komentarze i nawet nie koniecznie uczestniczyć w dyskusji. Gdzie i kiedy lajkować? Np. po zakończeniu transmisji na żywo wybierasz osoby, które merytorycznie skomentowały film i lajkujesz ich komentarz.

ROZMOWA

Większość sieci społecznościowych ma wbudowaną możliwość komunikacji indywidualnej, a to ułatwia kontakt jeden na jeden i wygodne wchodzenie w interakcję. W tym przypadku szczególnie polecam Linkedin i nie musisz od razu nachalnie bawić się w sprzedawcę – wystarczy kurtuazyjne przywitanie się.

Szukanie możliwości wypowiadania się i nawiązywania kontaktu z potencjalnymi klientami to tylko kilka sposobów na budowanie relacji na platformach społecznościowych, a prywatne wiadomości mają ten plus, że umożliwiają bezpośrednią komunikację z kluczowymi osobami.

Oto kilka pomysłów na korzystanie z komunikatorów. Udostępnij artykuł, który może zainteresować kontakt – obserwując określoną osobę wiesz jakie treści są dla niej ważne. Wyślij życzenia z okazji urodzin, podziękuj osobom, które zaakceptowały Twoje zaproszenie do grona znajomych i zadaj pytanie, by kontynuować rozmowę. Tego typu gesty praktycznie zawsze powodują przejście do Twojego profilu…






tegonieuczawszkole.pl

Tomasz M. Pietrzak. Zawodowo na starcie operator szpadla, następnie nauczyciel, później pracownik biurowy z awansem na stanowisko kierownika, a finalnie włodarz gminy. Ponadto bloger i autor poradników oraz książki wydanej przez Złote Myśli pt. „JAK ZOSTAĆ SZEFEM”.

Dziś oddaje Tobie kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszystkie szczeble zawodowe, podjął dziesiątki prób i przetestował życie oraz marketing. Krótko mówiąc: minimalista, który nauczy Cię jak stworzyć podziemne centrum propagandy…