Prowadzenie Bloga To Organizowanie Imprezy!

prowadzenie bloga
Prowadzenie bloga to organizowanie imprezy! Pamiętasz ostatnią niesamowitą imprezę? Oczywiście, że tak. Odlotowe imprezy na zawsze pozostają w pamięci. To samo dotyczy popularnych blogów – jest coś co odróżnia je…


Pewnie wpadło Ci teraz do głowy, że popularne blogi dysponują magiczną wajchą, która daje im przewagę nad konkurencją. Masz rację! Popularni blogerzy wiedzą, że nie można pozostawić niczego przypadkowi. Poznaj więc plan gry, który możesz wdrożyć u siebie.

Odpowiednia Grupa Odbiorców

Czy zaprosiłbyś swoją ciocię na wieczór kawalerski? Pewnie nie, ponieważ mogłaby uznać taką balangę za mało interesującą. Jeśli próbujesz organizować imprezę, która ma zadowolić wszystkich, to z pewnością nie zadowolisz nikogo.

To samo dotyczy blogów. TOP blogerzy wiedzą, że nie warto oferować wszystkiego dla wszystkich. Treści, które wybrana publiczność uzna za ciekawe, prawdopodobnie będą zupełnie nieistotne dla innych, a nawet będą pożywką dla rasowych hejterów.

Właśnie dlatego jako bloger powinieneś koncentrować się na dostarczaniu treści do określonej niszy. Podobnie jak na udanej imprezie – łączenie ludzi zainteresowanych określonym tematem jest częścią tego, co sprawia, że określone blogi są atrakcyjne.

Twoją publiczność powinno łączyć coś wspólnego – marzenie, pragnienie, misja, która pomaga w budowaniu poczucia wspólnego celu. Zanim wrzucisz swój następny wpis na bloga, poświęć nieco czasu, by przeanalizować dla kogo piszesz i jaki przyświeca temu cel.

Analiza Słów Kluczowych

Idealny gospodarz imprezy wie, czego publika oczekuje już przed rozpoczęciem imprezy. Ale nie jest to żadna magia! Sekretem jest tutaj odrobienie pracy domowej. Zanim zaczniesz planować imprezę pod określone potrzeby uczestników, musisz znać każdy najmniejszy szczegół dotyczący tego, co kręci imprezowiczów.

Gospodarz daje gościom to, czego chcą – dzieci gier, goście weselni chcą jeść i tańczyć, goście wieczoru kawalerskiego chcą… Wiesz czego chcą. Chociaż na pozór może wyglądać to banalnie, to określenie problemów, które chcesz rozwiązać, może być już trudniejsze.

Nawet jeśli rozumiesz problemy określonej grupy odbiorców, to Twoja widownia może nie postrzegać tego w taki sam sposób jak Ty. Właśnie dlatego inteligentni blogerzy komunikują się w kategoriach, które rozumieją ich odbiorcy. Oznacza to stanie się częścią społeczności, a nie biernym uczestnikiem (blogerem).

Dlatego warto czytać popularne blogi, które angażują odbiorców w Twojej grupie docelowej. Zwróć uwagę na elementy, które wzbudzają zainteresowanie czytelników, a następnie zacznij stopniowo wdrażać je u siebie.

Obowiązkowo korzystaj z narzędzi analizujących słowa kluczowe, by mieć wiedzę jakie frazy są wyszukiwane pod określone hasła. Wiedząc jakich słów kluczowych używają internauci szukając odpowiedzi na określony problem, możesz odnieść się do konkretnych wyzwań, co do których Twoi czytelnicy potrzebują odpowiedzi.

Ponadto bywaj tam, gdzie jest Twoja publiczność. Odwiedź fora, konferencje online, zerknij w komentarze na innych blogach w Twojej niszy itp. Mając tego typu wiedzę zrób notatki na temat problemów z jakimi Twoi docelowi odbiorcy borykają się. Dzięki temu zbierzesz sporo pomysłów na nowe wpisy!

Promocja

Wyobraź sobie, że zrobiłeś wszystko, co musisz zrobić, aby zaplanować niesamowite przyjęcie – dekoracja, jedzenie, atrakcje itd., ale nie wysyłałeś zaproszeń. Poświęcony czas i wysiłek jest wtedy zwykłym marnotrawstwem zasobów – właśnie to większość osób robi ze swoimi blogami. Po prostu publikują treści i oczekują, że czytelnicy pojawią się w magiczny sposób. Niestety, to tak nie działa – internet przesycony jest treścią.

TOP blogerzy są ekspertami w dziedzinie promocji, ponieważ wiedzą, że bez tego nikt nigdy nie przeczyta tego co napisali. Stąd poświęcanie czasu na budowanie relacji z czytelnikami, ponieważ buduje to autorytet.

Podpowiedź! Pisz posty na popularnych serwisach, np. ddob.com. Ta strategia działa, ponieważ przynosi obopólne korzyści – portal ma treść, a Ty otrzymujesz natychmiastową reakcję poprzez powiązanie ze swoim blogiem. Jednym z argumentów dotyczących gościnnego blogowania jest fakt, że budujesz wtedy relację z innymi blogerami.

Najważniejszym aspektem jest oczywiście promocja swojego bloga za pośrednictwem mediów społecznościowych, tj. Facebook i Instagram. Czy to przez e-mail, messengera, media społecznościowe, czy jakiś inny kanał zawsze komunikuj co jest wartością Twojego przekazu dla czytelników m. in. przez odpowiednio skonstruowane tytuły, które przyciągają uwagę.

Zachęcaj Do Powrotu

Nawet jeśli zrobisz wszystko, by zaplanować idealną imprezę, to zawsze dorzuć coś co nie było objęte planem… Gwarantowane miejsce w wannie z hydromasażem?… Striptiz?… Na ekskluzywnych imprezach rozdają torby z prezentami i to czasami niemałej wartości…

Podobnie jest z blogowaniem – blogerzy rozdają gratisy, by zachęcić czytelników do ponownego odwiedzenia ich strony oraz subskrypcji newslettera. Ten rodzaj gratisów może przybierać różne formy – ebooki, audiobooki, mini kursy, które są swoistymi narzędziami, jakie czytelnik może zastosować natychmiast.

Działaj Jak Magnes

Nakłonienie ludzi do pojawienia się na imprezie to jedno, ale kiedy goście przychodzą, to musi pojawić się magnes, który powoduje, że chcą pozostać do końca. Może to fenomenalny DJ, którego bity ściągają na parkiet lub pokój, w którym wszyscy palą skręty. Cokolwiek to jest, gospodarz musi zaoferować coś, co sprawia, że pobyt na imprezie zapiera dech w piersiach.

Dokładnie w ten sam sposób chcesz, by czytelnicy czuli się na Twoim blogu! Zamiast publikować przypadkowe wpisy, które pojawiają się w Twojej głowie, poświęć nieco czasu na przemyślenie koncepcji mającej szansę na uwiedzenie publiki, która po dotarciu do końca pragnie więcej, więcej, więcej…

Idealnym rozwiązaniem jest wiedza od czego Twoi czytelnicy są uzależnieni. W tym celu wykorzystaj Google Analytics. Na podstawie analizy rób więcej tego, co działa, a mniej tego, co nie działa!

Zamiast być nachalnym sprzedawcą, zdaj sobie sprawę, że proces tworzenia poczytnego bloga jest wynikiem budowania relacji (uwodzenia), ponieważ tak jak w prawdziwym życiu satysfakcjonujące relacje są uzależniające.

Umiejętność Mówienia I Milczenia

Gospodarz imprezy, który nie mówi nic o sobie jest irytujący, niezależnie od tego jak bardzo jest inteligentny. Właśnie dlatego blogerzy postrzegają swojego bloga nie jako wysypisko wyłącznie własnych przemyśleń, ale jako platformę do budowania społeczności.

Kiedy czytelnicy czują, że słuchasz tego, co mają do powiedzenia, są bardziej skłonni do angażowania się. Twórz więc emocjonalnie atrakcyjne treści – takie, które zachęcają do udostępniania.

Być może dobrym sposobem będzie link do ankiety, w której czytelnicy będą mogli zasugerować czego oczekują po Twoim blogu. To z kolei doda nowej perspektywy i pozwoli Ci ocenić, które elementy warto poprawić.

Rozmowa Z Publicznością

Dobry gospodarz wie jak sprawić, by każdy czuł się gościem honorowym. W końcu nikt nie lubi, by osoba, która zaprosiła go spędzała cały czas z innymi. Właśnie dlatego – nawet gdy Twój grafik jest napięty jak struna zawsze poświęcaj nieco czasu na interakcję: odpowiadanie na pytania i udzielanie odpowiedzi.

Aby skutecznie i merytorycznie komunikować się z odbiorcami, pamiętaj że wykorzystanie poczty elektronicznej to nie tylko wysyłka linków do nowych artykułów, a także dwukierunkowy kanał komunikacji pomagający budować osobiste relacje.

Powodem, dla którego większość osób korzysta z mediów społecznościowych jest to, że chcą być wysłuchani. Łatwo jest to zapewnić! Wystarczy poświęcić czas na odpowiedź oraz kliknięcie lajka lub komentarz pod wpisem.

Wypada wspomnieć o hejterach! Tutaj panuje jedna zasada – szkoda na nich czasu. Blokujesz taką osobę i po robocie, bez nerwów i rozczulania się. Pomyje każdy może wylewać u siebie, a nie u Ciebie…

Porywanie Tłumów

Nikt nie lubi nudnego gospodarza imprezy! Wiesz, o kim mówię. Jest to osoba, która desperacko pragnie, aby wszyscy dobrze się bawili, ale sama nie przejawia euforii.

Niezależnie od tego, czy jest to impreza, czy blog, ludzie przejmują wibracje od gospodarza, a jeśli nie widzą entuzjazmu trudno innym zrelaksować się. Na blogu czytelnicy chcą poczuć więź z blogerem – chcą się dobrze z nim bawić.

Bycie blogerem często nie przypomina bycia nauczycielem, a raczej bycie ulicznym luzakiem. Większość popularnych blogerów ma jedną wspólną cechę – charyzmę. Życie jest zbyt krótkie, by traktować je zbyt poważnie. Więc nie rób tego! Od czasu do czasu dziel się zabawnymi historiami z własnego życia, by czytelnicy mogli zobaczyć człowieka za Twoim blogiem.

Wykorzystaj możliwość pokazania swojej wesołej strony w social media, bez względu na to, co udostępniasz, jak reagujesz na komentarze, a nawet jak opisujesz siebie na stronie o mnie lub nocie autorskiej. Jeśli nie boisz się skoczyć, to prawdopodobnie Twoja widownia skoczy za Tobą.

Planowanie Następnej Imprezy

Jeśli naprawdę chcesz zostać niekwestionowanym królem lub królową imprezy, musisz myśleć o następnej imprezie – nawet zanim ta się skończy. Gdy zaczniesz zdobywać reputację, będzie Ci oczywiście łatwiej. Może nawet skłonisz publikę do spontanicznej serii pytań – „Kiedy jest u Ciebie następna impreza?”.

Pamiętaj! Niech ludzie wiedzą, że masz coś nowego do zakomunikowania. Publika prawdopodobnie nie wróci na bloga – nawet popularnego – jeśli będzie spodziewać się, że znajdą to samo, co było ostatnio.

Kiedy regularnie publikujesz programujesz czytelników, by oczekiwać od Ciebie czegoś nowego. Nie ma celu codzienne publikowanie, ponieważ będziesz smakował jak kotlet jedzony przez siedem dni w tygodniu. Poświęć natomiast czas na dopracowanie swoich postów, by były dziełami sztuki, o których nikt nie zapomni. Jakość ponad ilość.

Na koniec spójrzmy prawdzie w oczy. Świat potrzebuje błyskotliwych ludzi, którzy dokonują wielkich rzeczy. Czy nie dlatego założyłeś bloga? Czas byś zorganizował największą i najbardziej zwariowaną balangę jaką ktokolwiek widział na kuli ziemskiej…

 

Komentarze

Dodaj komentarz