Metody Generowania Leadów Na Instagramie.

Chcesz przekonwertować obserwujących w klientów? W tym poradniku dowiesz się jak połączyć wezwanie do działania z funkcjami Instagrama, po to, by zdobyć więcej potencjalnych klientów pod Twoje oferty sprzedażowe…

Zanim przejdziemy do konkretnych rozwiązań polecam Ci zerknąć w poradnik dotyczący prowadzenia profilu na portalu instagram.com. Natomiast w tym poradniku skupimy się na haśle: metody generowania leadów na Instagramie.

Połącz Swój Biogram Ze Stroną Docelową

Link w Twoim Instagramowym BIO, to główne źródło potencjalnych klientów, dlatego poprzedzony powinien być wezwanie do działania lub propozycją wartości dodanej. Sam link powinien wskazywać bezpośrednio stronę docelową, gdzie odbiorca może pobrać bonus, dokonać rejestracji lub innej konkretnej oferty. Ale… Rzeczą najważniejszą jest zlokalizowanie po drugiej stronie odnośnika formularza zapisu na listę (mailową, messengerową).

Wezwij Do Wykonania Określonej Akcji W Postach

Aby w pełni wykorzystać link w BIO najlepiej zaoferuj coś specjalnego, dzięki czemu zachęcisz odbiorców do zapisania się na Twoją listę, dzięki czemu nie będą mieli okazji przegapić Twoich nowych propozycji. Tego typu wezwanie do działania jest proste i skuteczne, ponieważ odwołuje się do zasady wzajemności i kieruje ruch do strony zapisu.

Istnieje mnóstwo sposobów na wykorzystanie linku w swoim profilu w celu budowania bazy potencjalnych klientów, a zależy to głównie od tego jakich narzędzi używasz do budowania listy. Np. jeśli używasz wyskakujących okienek na stronie, to możesz skierować link do strony głównej bloga lub bezpośrednio na najnowszy wpis.

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem, które umożliwia pomiar skuteczności Twoich działań na Instagramie jest użycie dedykowanej strony docelowej udostępnionej tylko w BIO.

Użyj Przycisku Akcji: Zadzwoń, Wyślij Email, Jak Dojechać

Instagram ma świadomość, że firmy potrzebują skutecznych sposobów na bezpośrednie nawiązanie kontaktu, dlatego za pomocą przycisków akcji – jednym kliknięciem w profilach biznesowych możesz wrzucić ZADZWOŃ, WYŚLIJ EMAIL, JAK DOJECHAĆ.

Chociaż przycisk e-mail może wydawać się oczywistym wyborem do generowania potencjalnych klientów, to w rzeczywistości tak nie jest. Przycisk e-mail doskonale nadaje się do natychmiastowego kontaktu, ponieważ naciśnięcie go powoduje otwarcie aplikacji, a tam po zalogowaniu do skrzynki pocztowej użytkownik może wysłać bezpośrednio wiadomość do Ciebie. Jest to ważne, w przypadku bezpośredniej komunikacji, ale nie buduje bazy adresowej.

Użyj Przycisku Akcji: Zakup Biletu, Rezerwacja

Powyższe przyciski (zadzwoń, wyślij e-mail, jak dojechać) możesz aktywować klikając EDYTUJ PROFIL >> OPCJE KONTAKTU. Idąc dalej możesz w tej zakładce kliknąć DODAJ PRZYCISK DZIAŁANIA i wybrać dodatkowy przycisk akcji. Te zintegrowane przyciski z wybranych aplikacji zewnętrznych zostały zaprojektowane w celu ułatwienia działań, tj. zakup biletu, czy rezerwacja.

Udostępniaj Instagram Stories

Jedną z pierwszych rzeczy w przypadku generowania leadów w Instagram Stories jest użycie linka (opcja: przesuń do góry – dostępna dla profili powyżej 10000 obserwujących), by skierować ruch do konkretnej strony docelowej.

Jeśli regularnie umieszczasz linki w swoich stories, to zapisz wybrane InstaStory w wyróżnionych historiach, a odwiedzający Twój profil będą mogli kliknąć w ten folder (zlokalizowany pod biogramem), a tam mogą przejść ze stories do strony zapisu na listę. Działa to jak swoista strona przechwytująca w Instagramowym profilu.

Nawet jeśli nie masz możliwości dodania linka do stories, możesz kierować do zapisu na listę poprzez dodanie tekstu i naklejki WSPOMNIENIE, która przenosi bezpośrednio do Twojego profilu.

Publikuj Filmy Na IGTV

Jedną z najlepszych funkcji marketingowych dotyczących IGTV jest to, że opisy filmów mogą zawierać klikalny link. Warto więc zlokalizować go na początku opisu wraz z perswazyjną jednozdaniową zachętą do przejścia na konkretną stronę.

Pamiętaj, że IGTV to kanał używany do oglądania filmów, a niekoniecznie czytania opisów. Aby uzyskać najlepsze wyniki musisz podczas wideo i to na samym początku zaoferować możliwość uzyskania dodatkowych korzyści po kliknięciu w link zamieszczony w opisie filmu.

Połącz IGTV I InstaStory

Wrzuć wideo na IGTV z linkiem do strony docelowej w opisie. Następnie przygotuj wpis (a najlepiej serię) na InstaStory i kieruj ruch na wideo w IGTV. Ta taktyka poprowadzi widzów z InstaStory do Twojego wideo na IGTV, czyli docelowo na Twój kluczowy link. Wymaga to kilku dodatkowych kroków od widza, jednak jakość generowanego ruchu przy użyciu tej strategii, zapewnia, że będą to najbardziej wartościowe konwersje.

W przeciwieństwie do Facebooka, YouTube, Twittera, Pinterest i Linkedin – Instagram nie oferuje możliwości umieszczania linków w postach, ponieważ jest to platforma wizualna, dlatego teoretycznie większość użytkowników nie szuka tutaj linków do kliknięcia. Tak więc, gdy inni podchodzą z dystansem do używania Instagrama przy generowaniu leadów, Ty możesz zacząć korzystać z profilu jako profesjonalnego narzędzia w obrębie swojej działalności…

 

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz