• Home
  • Blog
  • Marketing Wirusowy – Co I Jak W Praktyce.

Marketing Wirusowy – Co I Jak W Praktyce.

marketing wirusowy
Marketing wirusowy często definiuje się jako najbardziej efektywną formę reklamy ze względu na jego wiarygodny charakter, nie zapominając jednocześnie, że jest to nisko kosztowa forma promocji, a często wręcz bezpłatna…


Chcesz wiedzieć więcej? Polub naszą stronę!


Na temat marketingu wirusowego napisano wiele książek, ale w zasadzie odnosi się on do rozpowszechniania informacji przez inne osoby o produktach lub usługach, które rekomendujesz. Innymi słowy, gdy tworzysz coś, co jest ciekawe, a inni uważają, że ich znajomi powinni o tym wiedzieć, a co najważniejsze bez bezpośredniego zaangażowania z Twojej strony.

Dlatego, tak długo jak można stworzyć coś, co jest warte faktu rozmawiania o tym i przekazywania wiadomości dalej, tak długo można mówić o marketingu wirusowym. Skojarzenie z wirusowością wynika tutaj z duplikowalności informacji w kontakcie z inną osobą.

DLACZEGO POTRZEBUJESZ MARKETINGU WIRUSOWEGO

Najpierw zadam Ci pytanie: czy chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie? Myślę, że jeśli jesteś sprzedawcą, to odpowiesz teraz „Oczywiście!”. Ruch jest siłą napędową każdej działalności w internecie, a każdy marketer pragnie pozyskać go jak najwięcej dla swojej strony…

Prawdziwa wartość serwisów społecznościowych leży więc w ich zdolności do generowania sporej ilości ruchu dającego możliwość dokonania finalnie sprzedaży. Jeśli strona internetowa jest w stanie wygenerować określoną ilość ruchu, to bez problemu można znaleźć sposoby na zarabianie – konwersję ruchu w zysk.

TRZY METODY GENEROWANIA RUCHU

Oto trzy metody generowania ruchu. Kupowanie ruchu. Jest to dość proste i obejmuje głównie reklamy ppc. Tworzenie ruchu. Możesz użyć technik tj. filmy, poradniki, artykuły, ogłoszenia. Ostatnia metoda, to pożyczanie ruchu – joint venture.

Które z powyższych kategorii wykorzystuje marketing wirusowy? Można powiedzieć, że jest mieszaniną tworzenia ruchu i pożyczania ruchu. W skrócie – daje ogromną możliwość stworzenia dźwigni finansowej i ma największy potencjał zdobywania ruchu bez konieczności angażowania dużego wysiłku.

Marketing wirusowy jest nazwany królem marketingowych metod. Musisz jednak wiedzieć, że o jego skuteczności decyduje wiele czynników, m. in. ilość osób. Im więcej osób może przekazać wirusową wiadomość, tym szybciej będzie się ona rozprzestrzeniać.

Nie miej jednak fałszywego wrażenia, że techniki marketingu wirusowego mogą pracować tylko dla osób z dużymi budżetami. W rzeczywistości wiele z najbardziej skutecznych technik marketingu wirusowego jest bezpłatnych lub ma bardzo niskie koszty.

SZEŚĆ ZALET MARKETINGU WIRUSOWEGO

JEST SZYBKI I SKUTECZNY

Marketing wirusowy jest jednym z najszybszych sposobów, by uzyskać sporą ilość ruchu. Gdy strona jest wirusowa, rozprzestrzenia się jak ogień. Wystarczy wyobrazić sobie, że poinformowałeś o niej kilka osób, a następnie każda z tych osób puściła dalej w obieg tę informację. Oto jak wyglądałaby liczbowo ekspansja prowadzona przez 7 dni. TY, następnie 5 osób, ich znajomi – 25, 125, 625, 3125, 15625, 78125. Siedem dni i powtórzenie informacji przez każdego 5 osobom dziennie. Zaczynasz widzieć jak potężne może to być narzędzie?

BUDUJE WIARYGODNOŚĆ

To jest oczywiste, że ludzie mają tendencję do ufania swoim znajomym – dużo bardziej niż jakiemukolwiek najlepszemu sprzedawcy na świecie. Nic nie przebije polecenia od kogoś, kogo darzymy zaufaniem.

TRAFNOŚĆ ODBIORU

Użytkowników internetu podzielimy teraz na bardziej i mniej zainteresowanych naszą ofertą. Marketing wirusowy generuje odwiedzających za pośrednictwem znajomych, a więc już po wstępnej selekcji przed odwiedzeniem strony.

GENERUJE EFEKT DŹWIGNI

Pozwala na wykorzystanie wysiłku innych osób. Masz kampanię wirusową i gotowe – możesz korzystać z zaangażowania innych osób, by zyskać rozgłos dla swojej działalności, czy też projektu. Np. możesz stworzyć minibooka i pozwolić innym swobodnie rozpowszechniać go bezpłatnie. Oczywiście Twój link nadal będzie w nim zawarty, a ebook wpadnie wielu użytkownikom w ręce…

MOŻNA DOTRZEĆ DO NOWYCH KLIENTÓW

Bez względu na to, jak skuteczne reklamy emitujesz lub kampanie promocyjne, to zawsze będą osoby, które umknęły naszemu radarowi. Oznacza to, że spora grupa osób nawet w warunkach zbliżonych do ideału nie usłyszy lub nie zobaczy komunikatu jaki prezentujesz. Gdy jest rzesza propagatorów Twojej idei, masz większą szansę przepchnąć swój przekaz. Jest to szczególnie istotne jeśli marketing i promowane produkty są w mocno niszowym rynku. Z pewnością widziałeś jak w ciągu kilku dni zalewany jest ogłoszeniami facebook po pojawieniu się nowego programu zarobkowego.

JEST TANI I BEZPIECZNY

Jak wspomniałem wcześniej, techniki zaangażowane w marketing wirusowy generalnie są bezpłatne lub bardzo tanie, a większość z nich opiera się na wysiłkach innych osób. W związku z tym można sprawić, że rozruszamy całą machinę propagandową bez kapitału. Jest to również jedna z najbezpieczniejszych form marketingu, ponieważ nigdy nie będziesz posądzony o spam opierając się na marketingu i reklamie prowadzonej przez innych.

Jak widzisz lista korzyści jest długa. Wierzę, że teraz powinieneś być bardziej zainteresowany jak wystartować z tym tematem, ale zanim przejdziemy do tego na początek porozmawiamy o bardzo istotnych elementach budowania wirusowości.

EMOCJE I PRODUKT

Teraz skupimy się na jednym, ale najistotniejszym elemencie, który nie może zostać zakwestionowany w marketingu wirusowym. Więc co to oznacza? To musi być coś co sprawia, że ludzie w naturalny sposób chcą mówić o tym innym osobom.

UNIKALNOŚĆ I INNOWACYJNOŚĆ

Pomyśl – ipody, seksowna kobieta, nietuzinkowe szkolenie itd. Mówimy o tym i budzimy tym zainteresowanie innych osób. To co tworzysz – fizycznie, czy też wirtualnie musi mieć określony potencjał, by mieć element wirusowości. Dobra wiadomość jest taka, że istnieją sposoby, które pomagają podkręcić zjawisko wirusowości. Każdy z nas pragnie rzeczy, które wprowadzają element nowości. Czasami nie musi to być coś bardzo innowacyjnego, a tzw. produkt przepakowany (w nowej wersji). Pamiętaj, że ludzie uwielbiają próbować nowych rzeczy i czy jest to bardziej lub mniej racjonalne walą drzwiami i oknami po nowości.

HUMOR I KONTROWERSJA

Powiedzmy sobie szczerze. Każdy tęskni za jakąś formą rozrywki w życiu. Jesteśmy ludźmi, a nie kupą mięsa, dlatego nasze życie nie będzie istniało bez rozrywki. Co najciekawsze te argumenty najlepiej działają na sprzedawców internetowych, którzy ślęczą godzinami przed monitorem komputera. Więc kiedy jesteś w stanie wprowadzić humor w swoje przekazy marketingowe, to zrób to, a wywołasz pozytywne uczucia u innych. To pomoże pozostawić głębokie wrażenie i łatwo przekonwertować odwiedzających w kupujących oraz zaangażować innych do rozmowy o produkcie. Ludzie kochają kontrowersję. Najbardziej kontrowersyjne tematy zazwyczaj otrzymują najwięcej uwagi. Rozumiesz teraz dlaczego wklejanie drętwego, kilku wersowego tekstu na 50 fejsbukowych grupach nikogo nie podnieca? Czasami lepiej zrobić mema, choć dla wielu osób to mało poważne i wrzucić go na 10 portalach typu demotywatory umieszczając pod nim link do strony docelowej.

ZAPEWNIENIE ZACHĘT

Ja Ci coś dam jak zrobisz coś dla mnie! Generalnie to coś ma zawsze przełożenie finansowe. Finanse to czynnik sięgający do ludzkiej natury – chciwości, ale opierając swoje wiralowe działania jedynie na pobudkach finansowych możesz dojść do punktu w którym machina zatrzyma się. Zakręcasz kurek z kasą i wirus umiera…

ELEMENTY MARKETINGU WIRUSOWEGO

RAPORTY PDF

Obecnie PDF to jeden z najpopularniejszych elementów wirusowych stosowanych przez osoby działające w obszarze marketingu. Wynika to z prostoty przygotowania. Piszemy od 5 do 20 stron, formatujemy i zapisujemy plik, a wewnątrz raportu wstawiamy linki odsyłające czytelnika do odpowiednich zasobów. PDF ma to do siebie, że zawiera elementy promocji Twojej osoby i strony, którą prowadzisz. Tak więc wirusowy raport może potencjalnie skończyć w rękach tysięcy osób co przekłada się na sporą liczbę kliknięć w link docelowy…

FILMY

W ostatnich latach wideo stało się jednym z najbardziej przełomowych elementów marketingu. Popularny film może być oglądany nawet przez miliony osób, a wtedy jeśli wstawisz link do swojej strony w obrębie wideo łatwo wygenerować sporą ilość ruchu.

BLOGI

Blog, czyli internetowy dziennik. To, co kiedyś było wykorzystywane do opisywania młodzieńczych porażek i sukcesów, dzisiaj jest najpotężniejszym narzędziem marketingowym umożliwiającym dzielenie się informacjami na temat swoich produktów i usług. Ludzie lubią odwiedzać i czytać blogi innych osób, ponieważ uwielbiają rozgrzebywać ludzkie historie. Jeśli połączysz to z social bookmarkingiem i komentarzami, to sprawia, że blogowanie samo w sobie wykazuje aktywność wirusową.

SPOŁECZNOŚCI

Fora i wszelkie portale społecznościowe cieszą się o wiele większym zainteresowaniem niż strony statyczne. Pojedynczy administrator nie ma możliwości generowania takiej ilości treści i ruchu! W konsekwencji, duże zagęszczenie rodzi możliwości uzyskania efektu wirusowego. Stąd cała ta otoczka tworzenia społeczności wokół działalności jaką prowadzimy. To dlatego, że te niszowe zbiorowiska przyciągają osoby, które są zainteresowane określonym tematem.

PROGRAMY PARTNERSKIE

Jeśli sprzedajesz coś w internecie, to z pewnością powinieneś uruchomić program partnerski. Co to jest program partnerski? To prowizja dla każdego kto generuje dla Ciebie sprzedaż. Kiedy grupa osób pracuje na generowanie dla Ciebie ruchu, masz możliwość wejścia na autopilota – to najskuteczniejsza opcja, by to osiągnąć. Oczywiście najpierw trzeba zapewnienia, że produkt jest na najwyższym poziomie i konwertuje sprzedaż.




Klikając Przycisk Messengera,
Otrzymasz Codziennie Jedną Metodę
Zdobywania Poleconych.



Tomasz M. Pietrzak? Zawodowo na starcie operator szpadla, następnie nauczyciel, później pracownik biurowy z awansem na stanowisko kierownika, a finalnie włodarz gminy. Ponadto bloger i autor poradników oraz książki wydanej przez Złote Myśli pt. „JAK ZOSTAĆ SZEFEM”.

Dziś oddaje Tobie kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszystkie szczeble zawodowe, podjął dziesiątki prób i przetestował życie oraz marketing. Krótko mówiąc: minimalista, który nauczy Cię jak stworzyć podziemne centrum propagandy…


#marketing #marketingwirusowy #marketinginternetowy