Jakie Zdjęcia Wrzucać Na Instagrama?

jakie zdjęcia wrzucać na instagrama
Jakie zdjęcia wrzucać na Instagrama? Nawet będąc kaszalotem, który straszy nocą i tak podbijesz Instagrama, zgromadzisz rzeszę śliniących się fanów, a do tego dobrze przy tym bawiąc się. Wystarczy przestrzegać pewnych reguł…


Polub naszą stronę na Facebooku!


Największym sekretem Instagrama jest… Systematyczne robienie tego samego z odpowiednimi hashtagami. Profile, które bawią się w gruszkę i pietruszkę są skazane na niepowodzenie! Każde nowe zdjęcie, które publikujesz, to potencjalna szansa na zdobywanie nowych obserwujących, a skoro będziesz publikować ich dużo – zwiększasz swoje prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu.

CO WRZUCAĆ NA INSTAGRAMA

Cytaty…

Cytaty, czyli jak to niektórzy określają: głupio mądre myśli – ważne, by były wizualnie dopracowane (możesz to zrobić chociażby za pomocą narzędzia jakim jest canva.com) i oczywiście, by wpasowywały się w ogólny schemat Twojej koncepcji na Instagramie. Cytaty znajdziesz tutaj pl.wikiquote.org/wiki/strona_główna, dowcipy znajdziesz tutaj dowcipy.pl, a aforyzmy znajdziesz tutaj aforyzmy.org.

Kulinaria…

Mogą to być zdjęcia tzw. płaskie (czyli robione z góry) – dań na talerzu, dań i stojących obok np. kwiatów, akcesoriów towarzyszących posiłkom oraz zdjęcia Ciebie w ciekawych ujęciach kulinarno-restauracyjnych. Aby wykonać zdjęcie z góry zadbaj o to, by przedmioty, które mają się na nim znaleźć zostały rozłożone wizualnie w artystyczny sposób.

Na bieżąco…

Kolejny pomysł na zdjęcia to fotki tzw. sezonowe. Zdjęcia mogą być związane z porami roku i wszystkim, co ich dotyczy. Mogą też być związane z okolicznościami świątecznymi, tj. Boże Narodzenie, Wielkanoc, Walentynki itd. To może być każda ważna dla Ciebie okazja (spacer, zakupy, wyjazd, podróż itd.).

Zrzuty ekranu…

Biznesowy pomysł na zdjęcia, to zrzuty ekranu z komputera, telefonu, czy tabletu. Możesz wykonać taki zrzut, kiedy np. jesteś blogerem, vlogerem itp. To może być również ciekawy komentarz, który pojawił się pod Twoim wpisem.

Selfie…

Podstawową zasadą jest tutaj wrzucanie tego typu foty, co któryś wpis. Idealnie byłoby co 12, a jeśli musisz skorzystać ze sztucznego światła, to niech to będzie specjalna lampa oświetlająca twarz – twarz ma być jasna, a tło ciemniejsze.

Sztuczne światło zawsze powinno być rozproszone, ponieważ w innym przypadku Twoja fotka będzie wyglądać jak zdjęcie z przesłuchania. Jeśli cykasz fotki w ciągu dnia i jest akurat słoneczny dzień, warto stanąć nieco w cieniu, a jeśli robisz zdjęcie w mocno nasłonecznionym pokoju, przysłoń nieco okno firaną.

Pamiętaj o drugim planie, czyli tle, po to by nikt tam nie gwiazdorzył, ponieważ gwiazdą masz być Ty. Drugi plan ma dodawać ogólnej kompozycji odpowiedniego nastroju, chyba, że ma być to takie właśnie ujęcie, w którym obiekt ma dodawać walorów estetycznych.

Jeśli chcesz zrobić zdjęcie z rozmytym tłem, a nie posiadasz najnowszego iphone, to otwórz opcję dodania instarelacji, wybierz na dole WYOSTRZENIE, strzel selfie i zapisz do rolki aparatu. Uzyskasz dzięki temu efekt jak z najlepszego aparatu fotograficznego, ponieważ to ustawienie automatycznie wyostrza twarz i rozmywa tło.

Za kulisami…

Ta opcja sprawdza się w przypadku prowadzenia biznesu! Najzwyczajniej pokazujesz zakulisowo swoją działalność. Ciekawość, to naturalna przypadłość ludzka, więc warto ją zaspokoić. Po prostu lubimy podglądać pracę i efekty innych osób.

OBRÓBKA FOTO

Pamiętaj, że jakość bije ilość, dlatego wrzucaj tematyczne grafiki, zdjęcia produktów oraz własne zdjęcia. Nikt nie chce ciągle oglądać bezsensownych fotek kotleta lub przypadkowych ujęć, no chyba, że prowadzisz profil restauracji.

Najskuteczniejszym filtrem pod względem marketingowym (biznesowym) jest mayfair. Ponadto używaj niebieskiej tonacji i zdjęć jasnych, ponieważ generuje to wyższą skuteczność wizualną. Podobnie jak w przypadku analiz, że najaktywniejszym dniem na Instagramie jest środa, tak zdjęcia z twarzą budzą większe zaangażowanie i są bardziej wiarygodne.

Do obróbki foto polecam Ci aplikację VSCO. Mógłbym wskazać kilka innych, ale po co? Wystarczy ta jedna! Po systematyczności, spójna koncepcja wizerunkowa jest drugim kluczem do sukcesu na Instagramie. Generalnie zasada obróbki zdjęć opiera się na przycięciu zdjęcia do kwadratu, delikatnym wyostrzeniu i rozjaśnieniu.

Twoje fotki mają mieć podobną tonację i pomimo, że to może dziwnie zabrzmieć, ale spójne profile, trzaskane na tej samej grupie filtrów odnoszą największe sukcesy. One po prostu mają element wspólny, który wyróżnia je z tłumu.

CZAS DODANIA WPISU

Generalna zasada brzmi – publikuj wtedy, kiedy masz coś wartościowego do przekazania. Dobrze jest publikować zdjęcia w ilości od 1 do 4 dziennie zachowując 3-godzinne przerwy. Najlepsze godziny to pomiędzy 7.00 a 9.00 oraz pomiędzy 19.00 a 21.00. W praktyce wygląda to tak, że im mniejszy profil tym powinno publikować się więcej. Gdy osiągniesz 10000 obserwujących, możesz publikować jeden wpis, ale na początku musisz sprężyć się i popracować z minimum czterema fotkami dziennie.

OPIS FOTO

Przede wszystkim bardzo dobrze działają emotikony, które możesz pobrać tutaj pl.piliapp.com/facebook-symbols. Są to malutkie obrazki wkomponowane w tekst, które podnoszą walory estetyczne i urozmaicają opis, poprawiając jego czytelność.

Trzeci element Instagramowych sukcesów po systematyczności i spójności, to hashtagi. Poradnik dotyczący hashtagów znajdziesz tutaj tegonieuczawszkole.pl/jak-uzywac-hashtagi-na-instagramie.

Co warto jeszcze zawrzeć w opisie? Wezwanie do akcji, np. obserwuj. Jeśli nie wskazujesz wezwania do akcji, to Twoja skuteczność spada o około 50%. Ilość znaków w opisie powinna wahać się od 150 do 300, przynajmniej tak pokazują wszelkie badania dotyczące długości opisów. Poniżej przykładowy opis do zdjęcia…

#PORADNIKI ➥ https://tegonieuczawszkole.pl

OBSERWUJ @tomaszmarekpietrzak

Tekst…

#hashtagi (optymalnie od 3 do 10 hashtagów)

Na koniec uwaga dotycząca zamieszczania linku w opisie. Nie jest on klikalny, ale… Po kilkunastu dniach Twoje fotki będą zaciągane do różnego rodzaju agregatorów Instagramowych. Jeśli prowadzisz biznes online i pozycjonujesz bloga, to w statystykach linków prowadzących do Twojej strony będą ujęte te domeny (agregatory) pomimo, że link nie jest klikalny.






tegonieuczawszkole.pl

Tomasz M. Pietrzak. Zawodowo na starcie operator szpadla, następnie nauczyciel, później pracownik biurowy z awansem na stanowisko kierownika, a finalnie włodarz gminy. Ponadto bloger i autor poradników oraz książki wydanej przez Złote Myśli pt. JAK ZOSTAĆ SZEFEM.

Dziś oddaje Tobie kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszystkie szczeble zawodowe, podjął dziesiątki prób i przetestował życie oraz marketing. Krótko mówiąc: minimalista, który nauczy Cię jak stworzyć podziemne centrum propagandy…