• Home
  • Blog
  • Jak Zdobywać Popularność W Sieci?

Jak Zdobywać Popularność W Sieci?

jak zdobywać popularność w sieci
Jak zdobywać popularność w sieci? Codziennie nowe strony kuszą nas obietnicą łatwego zarabiania przez internet. Niestety, tak to nie działa – fakty są brutalne! Tylko od 1 do 5 osób na każde 100 osiąga dochód z tego typu działalności…


Chcesz wiedzieć więcej? Polub naszą stronę!


Można by pomyśleć, że wszystko co wystarczy zrobić, to odpalić magiczny przycisk i pieniądze same będą wskakiwać wprost do naszego portfela. Ale… Większość osób uważa, że celem działalności online jest zarabianie pieniędzy, a w tej pogoni, często trudno znaleźć miejsce na budowanie specyficznej aury wokół swojej osoby.

DEFINICJA MARKI

Gdy widzisz kobietę, podchodzisz do niej i mówisz: „Jestem świetny w łóżku!” – to jest marketing bezpośredni.

Jesteś z przyjaciółmi i widzisz kobietę, a jeden z Twoich znajomych podchodzi do niej i mówi: „On jest świetny w łóżku!” – to jest reklama.

Podchodzisz do kobiety, prosisz ją o numer telefonu i dzwonisz do niej następnego dnia mówiąc: „Hej. Jestem świetny w łóżku!” – to jest telemarketing.

Kiedy kupujesz drinka kobiecie, odwozisz ją do domu, a przy okazji mówisz: „Jestem świetny w łóżku!” – to jest public relations.

Kiedy podchodzi do Ciebie kobieta i mówi: „Słyszałam, że jesteś świetny w łóżku!” – to jest marka…

GURU COŚ MÓWI, A EFEKTY SĄ ODWROTNE

Kiedy guru mówi, że możesz zrobić coś w tydzień realizując określony schemat, to musisz wiedzieć, że jest to wynik pracy – jego. Możesz oczywiście, a nawet powinieneś wykorzystywać jego wskazówki nie popełniając przy okazji kilku błędów, które on popełnił, ale i tak z czasem wypracujesz własną technikę działania.

Nigdy nie da się w 100% przełożyć jednego rozwiązania do drugiego schematu i trzeba pracować nad stworzeniem własnej procedury, by stać się godnym uwagi graczem do współpracy. Nie zapominaj, że w większości przypadków sprzedaje się wtedy własne produkty, bo to w głównej mierze buduje możliwość osiągania najlepszych rezultatów finansowych i wizerunkowych.

Bawiąc się w kserokopiarkę rozwiązań innych osób nigdy nie osiągniesz imponujących rezultatów, a wytrwałość połączona z odwagą, to prawdziwy wytrych do stania się mistrzem propagandy. Wiesz, że Ernest Hemingway poprawiał swoje opowiadanie „STARY CZŁOWIEK I MORZE” około 8o razy?…

OBJAWY ZAISTNIENIA MARKI

Jednym z najpotężniejszych kluczy jest odmienność! Krótko mówiąc: zrób, to inaczej niż wszyscy, co na początku nie jest wcale takie oczywiste. Logo (dobre zdjęcie profilowe), slogan (elevator pitch), to coś co absolutnie jest priorytetowym tematem już na starcie. Nie ma celu podejmowanie działań w momencie kiedy nie masz dopracowanych tych dwóch elementów.

Identyfikacja nazwiska musi być połączona z pewną ideą. Na początku dużo łatwiej jest promować domenę, czytaj zawierającą frazę, np. poradniki niż imię i nazwisko, ale w dłuższej perspektywie absolutnie nie kalkuluje się pójście na łatwiznę – to zwyczajne robienie diabłu na kapelusz. Tak na marginesie – nigdy nie wpisuj w domenie cyfr, kropek i myślników. Wartościowa domena to wyłącznie ciąg liter z rozszerzeniem pl.

Wiele osób zastanawia się, czy blog jest faktycznie konieczny? Tak, to element pozycjonowania treścią. Są oczywiście osoby zarabiające bez bloga, ale pytanie brzmi, czy warto pozwolić sobie na jego nie prowadzenie? Odpowiedź brzmi: gdyby tak było, to żaden spec od marketingu nie inwestowałby swojego cennego czasu w ten element budowania marki.

W dzisiejszym świecie marketingu internetowego blog, instagram, facebook i youtube, to generalnie niezbędne media jeśli chcesz działać na masową skalę. O pozostałych na początek zapomnij, ponieważ braknie Ci czasu na sen.

Lepiej idź do jakiegoś salonu z kolorowymi pisemkami, kup po egzemplarzu wszystkich branżowych gazetek i wyślij do redakcji emaila, że bezpłatnie napiszesz artykuł do następnego wydania. Inną opcją jest zlecenie opublikowania artykułu za pośrednictwem whitepress na kilku poczytnych blogach.

Co jeszcze robi mistrz propagandy – online? Pisze wiadomość powitalną na linkedin i nie sprzedaje wtedy, a zwyczajnie wita się z innymi użytkownikami tego portalu społecznościowego. Po drugie składa życzenia na facebooku, przecież po to fb wysyła Ci codziennie, informację kto ma urodziny. Po trzecie wrzuca relację na instagram stories, bo jest to teraz numer jeden, a jak masz profil powyżej 10000 obserwujących, to podpinasz pod relację dodatkowo link do strony docelowej. Po czwarte wrzuca tweety z branżowymi hashtagami.

Offline potrzebujesz dwóch rzeczy: iphone i wizytówki. Telefonem nagrasz podcast i wideo oraz zdobisz zdjęcie, a że będziesz miał iphone, to nie będziesz wyglądał jak wieśniak. Co do wizytówek, pomyśl… Rozmawiasz z kimś, np. na branżowych targach i chcecie wymienić kontakty? Jak to zrobisz? Napiszesz adres strony internetowej, email i telefon na pogniecionej kartce?

Wyobraź sobie sytuację, że poprowadziłeś jakiś wykład w inkubatorze przedsiębiorczości, czy innym tego typu kółku zainteresowań, a ktoś chce namiar do Ciebie – jesteś wtedy w czarnej dupie, bo nie masz wizytówki.

Możesz jeździć tramwajem, ale pamiętaj – iphone i wizytówki zawsze masz przy sobie! Nawet tramwajem dojedziesz do porządnej restauracji albo salonu, by cyknąć sobie fotkę. Czy ktoś kojarzy Twój tramwaj? Nie! Postrzega Cię prestiżowo.

CENA MA ZNACZENIE

Świat tak jest poukładany, że im więcej masz, tym łatwiej jest sięgnąć wyżej. Samo zarabianie, da Ci tyle, że będziesz niewolnikiem zleceń i działania na rzecz innych osób. Kiedy Ty będziesz pracował jako ekspert, marka będzie odcinać kupony, dlatego łącz zarabianie z budowaniem społeczności wokół swojej osoby…

Z definicji cena to ilość dobra, najczęściej pieniądza, za przyjęcie którego sprzedający zrzeka się pewnych praw, a kupujący nabywa je i w ten oto sposób cena staje się umowną wartością danego produktu.

Cena ma wpływ na wielkość zysku, ale również na postrzeganie towaru. Artykuł bardzo tani najczęściej kojarzony jest z tandetą. Może z wyjątkiem sytuacji, gdy jest traktowany okazjonalnie, czyli podczas promocji, przeceny lub wyprzedaży.

Wysoka cena zaspokaja snobizm nabywcy, a także buduje poczucie bycia na topie, a okazją do jej podnoszenia jest wzmożony popyt, szczególnie wywołany poczuciem prawdziwego, potencjalnego lub urojonego zagrożenia, np. czasowe ograniczenie sprzedaży, sprzedaż określonej ilości i okresowa niedostępność produktu.

Dlaczego tak ważne jest napisanie własnego ebooka? Ponieważ wszyscy go pobierają, a w nim jest Twój link i Twoja historia od zera do bohatera. Masz ebooka, to zlecasz jego wydrukowanie (koszt kilka złotych za sztukę) i wysyłasz go jutuberom, którzy robią openingi, a publika ogląda to. Swojego broszurowo-książkowego ebooka możesz rozdawać w konkursach na instagramie lub wybranym osobom na facebooku, które skomentują wpis i udostępnią go publicznie, bo to diabelnie podnosi zasięgi.

Sprzedając handlujesz marzeniami będącymi wynikiem określonego stanu emocjonalnego, a wszystko to, za określoną cenę i nie ma tu większego znaczenia czym w danym momencie próbujesz uszczęśliwić klienta, ponieważ Twoim zadaniem jest wywołanie zainteresowania, a następnie nieodpartej pokusy posiadania pożądanego produktu.

By podnieść swoją pozycję (cenę) warto zrobić sobie zdjęcie z kimś sławnym z branży, ale nie tylko, stąd tyle krosów na youtube. Następnie wrzucasz to z krótkim opisem na instagrama i od razu na facebooka. Super by było gdybyś wylądował na pudelku – to już w ogóle Twoja cena poszybuje jak zwariowana.

RYNEK MASOWY I NISZOWY

Marketing masowy daje możliwość osiągnięcia większej grupy odbiorców, a przez to większej sprzedaży, choć nie zawsze jest to regułą. W marketingu niszowym specjalizujesz się w określonej grze, często ignorowanej przez dużych graczy.

Do Ciebie należy wybór, czy będziesz realizował określony schemat składający się z poszczególnych elementów, czy też jego wybrane etapy. Marketing masowy jest więc zbiorem nisz.

Jeżeli jesteś osobą, która preferuje podejmowanie prób i testowanie, to masz predyspozycje do poszerzania działalności. To wymaga badania tematów często niezwiązanych z sobą. Być może najwłaściwszym rozwiązaniem jest właśnie przejście z nisz do masówki?…

Zobacz jak rozbudowanym procesem jest sprzedaż…

Stan wyjściowy (odbiorca nie ma pojęcia o Twoim istnieniu).
Rozpoczęcie budowania relacji (namierzenie Twojego komunikatu).
Poznanie się (przekazanie wiedzy – materiał edukacyjny).
Decyzja o współpracy (odebranie Ciebie jako osoby godnej zaufania).
Ekscytacja korzyściami (podniecenie w wyniku Twojej oferty).
Pojawienie się przeszkód (wydatek, wahanie osoby kupującej).
Pokonanie wątpliwości (czy kupić, zarejestrować się).
Podkręcenie stanu emocjonalnego klienta (bonusy).
Akcja (zakup, rejestracja z linka referencyjnego).
Obsługa pozakupowa (gratis, potwierdzenie wyboru).
Ponowna sprzedaż (to tutaj osiąga się największe zyski).

Spójrz ile niszowych tematów kryje się za jednym słowem – „sprzedaż”.

TWORZENIE WARTOŚCI

Wszyscy na około mówią o wartości: dawaj wartość, przekazuj wartość, sprzedawaj wartość, ale jak samemu ocenić, czy to co tworzę jest wartościowe? Odpowiedź jest banalnie prosta! Jeżeli w efekcie końcowym można osiągnąć pozytywną zmianę, to oznacza, że stworzyłeś wartość.

Proste. Prawda? Powiedzmy, że napisałeś artykuł i otrzymałeś komentarze, że tekst jest niesamowity. Czy to oznacza, że stworzyłeś prawdziwą wartość? Nie! Pewna grupa osób doświadczyła pozytywnej zmiany po jego przeczytaniu lub dotarło do niej, że osiągnięcie pozytywnego wyniku jest możliwe.

Zbudowałeś na krótką chwilę poczucie wartości, dałeś publice to czego chciała – rozwiązanie na ściśle określony problem. Różnica pomiędzy ciężko pracującym ekspertem, a markowym ekspertem jest taka, że ten pierwszy pisze wypasione artykuły z 10 propozycjami rozwiązań, a w drugim przypadku pisze 10 artykułów opisując każde z rozwiązań oddzielnie budując narastające zaciekawienie.

Tak działa magia internetu! Pisząc konkretnie nie nudzisz się, zaczynasz i kończysz – nie gonisz perfekcjonizmu, który jest nieosiągalny. Ile razy próbowałeś lub ile osób znasz, które chciały napisać idealny tekst, zrobić super fotkę lub nagrać perfekcyjny film? Efekt jest taki, że coś jest rozpoczęte, leży w jakimś folderze i prawdopodobnie nigdy nie zostanie ukończone – już nie mówiąc o opublikowaniu…

W pogoni za perfekcyjnością wydaje Ci się, że tworzysz coś do dupy i lepiej zając się czymś innym. Zostawiasz rozgrzebany temat i podejmujesz drugą próbę, potem trzecia i w efekcie Twoja marka jest warta zero, bo działasz sam na swoją niekorzyść! Siadasz i rozmyślasz o swojej niedoskonałości, a ktoś inny wali babole większe od Ciebie i buduje markę wytrwałością. Czy ten przepis brzmi banalnie? Tworzenie więcej niż „zero”…

Ale wartość to także działania społeczne, np. udział w aukcji charytatywnej, czy innych tego typu akcjach, np. szlachetnej paczki itp. Pieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu – pomagasz i masz fotki, które wrzucasz w social media.

ZASPOKAJANIE POPYTU

Ludzie chcą wydawać pieniądze i potrzebują Ciebie jak tlenu do oddychania, a jedyną kwestią jest nieprzerwane dostarczanie im koksu. Nie ograniczaj się więc do jednego produktu, firmy, projektu ponieważ jest to niebezpieczne. Twój schemat zostanie szybko skopiowany przez konkurencję i nie będziesz już tak atrakcyjny jak przed miesiącem.

Wyprodukowanie towaru nie stanowi problemu, zresztą to na początku nie musi być nawet Twój produkt. Produkt (materiał edukacyjny, projekt inwestycyjny), to jedno, a markowy marketing, to drugie. Nawet najlepszy towar nie będzie budował Twojej marki jeżeli nikt o nim nie usłyszy, a gdy już o nim usłyszy – jeżeli nie zobaczy w nim korzyści. Korzyści, którą prezentujesz Ty…

PIERWSZE RELACJE ONLINE

Celem każdej strony www, czyli m .in. Twoim jako jej administratora lub reprezentanta (mlm, pp) jest przyciągnięcie widzów, ale to dopiero początek. Jednorazowa wizyta, to jednorazowa szansa na współpracę (sprzedaż). Co zrobić, by ta osoba powróciła, a krzywa podniecenia nie siadła raptownie?

Każdy biznes online jest jak związek mężczyzny z kobietą! Na początku pełen namiętnego seksu od rana do wieczora, a z czasem to przejście do układu pełnego rutyny…

Podobnie jak w związku atmosfera może być okresowo podgrzewana, czyli sytuacja na zasadzie odgrzewanego kotleta. Pdf-a, mp3, wideo nie da się zjeść, ale można go ubrać w seksowną bieliznę, albo dorzucić jakiś prowokacyjny gadżet…

Wiem, że niektóre osoby razi porównanie tego procesu do pierwotnych instynktów, ale świat wcale tak mocno nie zmienił się od czasów jaskiniowców. Od pierwotnych instynktów przeniesionych na biznesowe łono dzieli nas jedynie posiadanie telefonu i auta.

Najprościej można opisać to tak. Daj coś od siebie, drugi raz daj i zaproponuj seks (sprzedaż, współpracę), znowu daj i znowu powtórz daj, by ponownie zaproponować… Seks… Bycie ekspertem – markowym ekspertem, to wyjście poza przeciętność, a to w praktyce oznacza tylko nieznaczny krok do przodu.




Klikając Przycisk Messengera,
Otrzymasz Codziennie Jedną Metodę
Zdobywania Poleconych.



tegonieuczawszkole.pl

Tomasz M. Pietrzak? Zawodowo na starcie operator szpadla, następnie nauczyciel, później pracownik biurowy z awansem na stanowisko kierownika, a finalnie włodarz gminy. Ponadto bloger i autor poradników oraz książki wydanej przez Złote Myśli pt. „JAK ZOSTAĆ SZEFEM”.

Dziś oddaje Tobie kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszystkie szczeble zawodowe, podjął dziesiątki prób i przetestował życie oraz marketing. Krótko mówiąc: minimalista, który nauczy Cię jak stworzyć podziemne centrum propagandy…


#popularność #marketinginternetowy #jakzdobywaćpopularnośćwsieci