• Home
  • Blog
  • Jak Zdobywać Obserwujących Na Instagramie?

Jak Zdobywać Obserwujących Na Instagramie?

jak zdobywać obserwujących na instagramie
Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? W tym poradniku znajdziesz najciekawsze i najbardziej praktyczne pomysły na zwiększenie liczby obserwujących oraz na zwiększenie interakcji w ramach działalności Instagramowej…


Polub naszą stronę na Facebooku!


Jeśli zaczynasz swoją przygodę z Instagramem, a efekty Twojej pracy docenia garstka osób, to łatwo zniechęcić się, pomimo, że znasz już zalety marketingu w mediach społecznościowych, dlatego większość poniższych metod koncentruje się na zwiększeniu zaangażowania, ponieważ trwałe zaangażowanie to jedyny klucz do zbudowania aktywnej społeczności.

Ten poradnik dotyczy budowania społeczności pod działania biznesowe, jest więc adresowany do osób promujących programy partnerskie, mlm i lokalnych działalności, dlatego nie ma tutaj spamerskich rozwiązań pod pseudo rozrywkowe profile.

BIO

Opis profilu powinien mówić kim jesteś, czym się zajmujesz oraz zawierać link do strony docelowej. Te trzy podstawowe informacje pozwalają zidentyfikować Cię biznesowo, a jako foto profilowe warto użyć zdjęcia twarzy lub logo firmy (marki) – BIO jest Twoją wizytówką! Tutaj znajdziesz więcej na ten temat >> tegonieuczawszkole.pl/jak-napisac-biogram-na-instagramie

SYSTEMATYCZNOŚĆ

Systematyczność to pozycja numer jeden i nie mam tu na myśli wrzucania przypadkowo jednej fotki na tydzień, a minimum jednej dziennie. Oczywiście na początek warto wrzucać więcej, np. cztery o godzinie 8.00, 12.00, 16.00 i 20.00.

Każde nowe zdjęcie, które opublikujesz, to potencjalna szansa na zdobywanie nowych obserwujących, a skoro będziesz publikować ich dużo zwiększasz prawdopodobieństwo. Większa ilość, to mniej serduszek dla poszczególnych wpisów, ale w biznesie nie chodzi o ilość lajków, a dotarcie do dużej grupy odbiorców.

ZDJĘCIA

Pamiętaj, że jakość bije ilość, dlatego wrzucaj tematyczne grafiki, zdjęcia produktów oraz własne zdjęcia. Nikt nie chce ciągle oglądać bezsensownych fotek jedzenia lub przypadkowych ujęć, no chyba, że prowadzisz profil restauracji.

Najskuteczniejszym filtrem pod względem marketingowym jest mayfair. Ponadto używaj niebieskiej tonacji i zdjęć jasnych, ponieważ generuje to wyższą skuteczność wizualną. Podobnie jak w przypadku analiz, że najaktywniejszym dniem na Instagramie jest środa, tak zdjęcia z twarzą budzą większe zaangażowanie i są bardziej wiarygodne.

HASZTAGI

Użyj hasztagów, które pomagają zwiększyć liczbę odbiorców w Twojej branży, a nie na zasadzie głupich zagrywek typu lajk za lajk lub follow za follow. To przykładowy generator hasztagów hashtagify.me – wystarczy wpisać jeden i masz dobrane pokrewne hasztagi.

Możesz użyć maksymalnie do 30 hasztagów, ale nie ma sensu faszerować wpis przypadkowymi, bo wtedy będziesz obserwowany przez przypadkowe osoby, a to mija się z celem. Zresztą jak podają wszelkie źródła używanie ponad 10 hasztagów obniża ich skuteczność…

Utwórz markowany hasztag! Jest to dedykowane słowo lub krótki slogan wykorzystywany w social media poprzedzony znakiem #. Pozwala on błyskawicznie zebrać Twoją działalność za pomocą jednego kliknięcia. Tutaj znajdziesz więcej na ten temat >> tegonieuczawszkole.pl/jak-uzywac-hashtagi-na-instagramie

GEOTARGETOWANIE

Jeśli działasz lokalnie używaj hasztagów z nazwą miejscowości oraz koniecznie dodaj lokalizację do wpisu. Podczas geotagowania zdjęć, inne osoby, które publikują zdjęcia w Twoim rejonie, zobaczą Twoje zdjęcia na stronie lokalizacji. To świetny sposób, by przyciągnąć szczególnie uwagę lokalnych użytkowników.

AKTYWNOŚĆ NA INNYCH PROFILACH

Polub i komentuj zdjęcia innych użytkowników. Jest to najbardziej naturalny sposób na zdobywanie nowych obserwujących. Ponadto wyszukaj i obserwuj osoby, które używają branżowych hasztagów oraz oznaczaj osoby na zdjęciach, ponieważ zapewnia to wyświetlanie tych zdjęć w profilach osób oznaczonych.

Udostępniaj zdjęcia (np. zrzuty z ekrany) na instastory wrzucane przez użytkowników – szczególnie te, w których wspominają oni o Twojej ofercie. To zachęci innych do dzielenia się zdjęciami Twoich produktów. Możesz również w komentarzach wspominać inne profile poprzedzając nazwę znakiem @, a wtedy osoby te otrzymują powiadomienie.

PROMOCJA PROFILU

Promuj swój profil na innych swoich kontach w mediach społecznościowych. Poinformuj publikę czego mogą się spodziewać, gdy będą Cię śledzić (np. zdjęcia zza kulis, rabaty itp.) oraz promuj swoje konto wśród subskrybentów Twojej listy mailingowej.

Udostępniaj wpisy na Facebooku i Twitterze oraz we wpisach na blogu jako osadzone zdjęcia. Ponadto wykorzystaj agregatory typu promujbloga.pl do umieszczenia linka do profilu, gdzie będą automatycznie zaciągane Twoje wpisy.

KONKURS

Instagram, to przewaga kobiet, a więc kupujesz coś kobiecego za kwotę około 50 zł (minimum) i wrzucasz na swoim profilu wpis, o konstrukcji, którą prezentuję poniżej (przykład)…

Mamy 1000 obserwujących, dlatego czas zorganizować konkurs…

1) Poleć @… w opisie pod swoim zdjęciem wrzuconym na Twoim profilu Istagramowym (np. Polecam @… ponieważ…).
2) Oznacz @… (na wrzuconym zdjęciu).

Akcja trwa od xx.xx.xxxx do xx.xx.xxxx. Rozstrzygnięcie xx.xx.xxxx, po godz. 20.00. Wybiorę wtedy najciekawszy tekst polecający, a zwycięzca, który spełnia dwa powyższe warunki zgarnia… (z konkursowego foto). Wysyłka na terenie Polski…

#polska #polskiinstagram #nowypost #konkurs #rozdanie

INSTAGRAM STORIES

Instagramowe relacje, to jeden lub kilka plików w formie migawek, które znikają po 24 godzinach. Pamiętaj, że idea relacji oparta jest na spontaniczności, oczywiście możesz udostępniać specjalnie przygotowane 15 sekundowe filmiki reklamowe, ale w głównej mierze chodzi tutaj o to, by wrzucać ciekawe ujęcia ze swojego życia (foto, wideo), skriny do nowych artykułów na blogu, uproszczone infografiki, teksty motywujące do zapisu na listę mailingową, zajawki filmów z YouTube. Tutaj znajdziesz więcej na ten temat >> tegonieuczawszkole.pl/jak-zrobic-instagram-stories

ZNACZNIK NAZWY NA INSTAGRAMIE

Znacznik nazwy na Instagramie jest bardzo podobny do snapkodów Snapchata i fejskodów Facebooka. Znaczniki powstały w celu szybkiego skanowania co ułatwia ekspresowe przejście do Twojego profilu. Tutaj znajdziesz więcej na ten temat >> tegonieuczawszkole.pl/znacznik-nazwy-na-instagramie

WSPÓŁPRACA

Poproś influencerów (z reguły to płatna współpraca) o wzmiankę dotyczącą Twojego profilu (np. oznaczenie Cię). Podobnie rzecz dotyczy osób używających Twojego produktu lub korzystających z Twoich usług, a zaowocuje to z pewnością dużym wzrostem liczby obserwujących.






tegonieuczawszkole.pl

Tomasz M. Pietrzak. Zawodowo na starcie operator szpadla, następnie nauczyciel, później pracownik biurowy z awansem na stanowisko kierownika, a finalnie włodarz gminy. Ponadto bloger i autor poradników oraz książki wydanej przez Złote Myśli pt. „JAK ZOSTAĆ SZEFEM”.

Dziś oddaje Tobie kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszystkie szczeble zawodowe, podjął dziesiątki prób i przetestował życie oraz marketing. Krótko mówiąc: minimalista, który nauczy Cię jak stworzyć podziemne centrum propagandy…