Obserwujący Na Instagramie…

Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? W tym poradniku znajdziesz najciekawsze i praktyczne pomysły na zwiększenie liczby obserwujących oraz na zwiększenie interakcji w ramach działalności Instagramowej…

Jeśli zaczynasz swoją przygodę z Instagramem, a efekty Twojej pracy docenia garstka osób, to łatwo zniechęcić się, pomimo, że znasz już zalety marketingu w mediach społecznościowych, dlatego większość poniższych metod koncentruje się na zwiększeniu zaangażowania, ponieważ trwałe zaangażowanie to jedyny klucz do zbudowania aktywnej społeczności.

Ten poradnik dotyczy budowania społeczności pod działania biznesowe, jest więc adresowany do osób promujących programy partnerskie, mlm i lokalnych działalności, dlatego nie ma tutaj spamerskich rozwiązań pod pseudo rozrywkowe profile.

Systematyczność

Systematyczność to pozycja numer jeden i nie mam tu na myśli wrzucania przypadkowo jednej fotki na tydzień, a minimum jednej dziennie. Oczywiście na początek warto wrzucać więcej, np. cztery o godzinie 8.00, 12.00, 16.00 i 20.00.

Każde nowe zdjęcie, które opublikujesz, to potencjalna szansa na zdobywanie nowych obserwujących, a skoro będziesz publikować ich dużo zwiększasz prawdopodobieństwo. Większa ilość, to mniej serduszek dla poszczególnych wpisów, ale w biznesie nie chodzi o ilość lajków, a precyzyjne dotarcie do grupy odbiorców.

Biogram

Opis profilu powinien mówić kim jesteś, czym się zajmujesz oraz zawierać link do strony docelowej. Te trzy podstawowe informacje pozwalają zidentyfikować Cię biznesowo, a jako foto profilowe warto użyć zdjęcia twarzy lub logo firmy (marki) – BIO jest Twoją wizytówką! Tutaj znajdziesz więcej na ten temat – tegonieuczawszkole.pl/jak-napisac-biogram-na-instagramie.

Zdjęcia I Filmy

Pamiętaj, że jakość bije ilość! Tutaj znajdziesz więcej na temat zdjęć – tegonieuczawszkole.pl/jakie-zdjecia-wrzucac-na-instagrama, a tutaj na temat filmów – tegonieuczawszkole.pl/wideo-marketing-na-instagramie.

Hashtagi

Użyj hashtagów, które pomagają zwiększyć liczbę odbiorców w Twojej branży, a nie na zasadzie głupich zagrywek typu lajk za lajk lub follow za follow. Możesz użyć maksymalnie do 30 hashtagów, ale nie ma sensu faszerować wpis przypadkowymi, bo wtedy będziesz obserwowany przez przypadkowe osoby, a to mija się z celem. Zresztą używanie ponad 10 hashtagów obniża ich skuteczność…

Utwórz markowany hashtag! Jest to dedykowane słowo lub krótki slogan wykorzystywany w social media poprzedzony znakiem #. Pozwala on błyskawicznie zebrać Twoją działalność za pomocą jednego kliknięcia. Tutaj znajdziesz więcej na ten temat – tegonieuczawszkole.pl/jak-uzywac-hashtagi-na-instagramie.

Geotagowanie

Jeśli działasz lokalnie używaj hashtagów z nazwą miejscowości oraz koniecznie dodaj lokalizację do wpisu. Podczas geotagowania zdjęć, inne osoby, które publikują zdjęcia w Twoim rejonie, zobaczą Twoje zdjęcia na stronie lokalizacji. To świetny sposób, by przyciągnąć szczególnie uwagę lokalnych użytkowników.

Aktywność Na Innych Profilach

Polub i komentuj zdjęcia innych użytkowników. Jest to najbardziej naturalny sposób na zdobywanie nowych obserwujących. Ponadto wyszukaj i obserwuj osoby, które używają branżowych hashtagów oraz oznaczaj osoby na zdjęciach, ponieważ zapewnia to wyświetlanie tych zdjęć w profilach osób oznaczonych.

Udostępniaj zdjęcia (np. zrzuty z ekrany) na InstaStory wrzucane przez użytkowników – szczególnie te, w których wspominają oni o Twojej ofercie. To zachęci innych do dzielenia się zdjęciami Twoich produktów. Możesz również w komentarzach wspominać inne profile poprzedzając nazwę znakiem @, a wtedy osoby te otrzymują powiadomienie.

Promocja Profilu

Promuj swój profil na innych swoich kontach w mediach społecznościowych. Poinformuj publikę czego mogą się spodziewać, gdy będą Cię śledzić (np. zdjęcia zza kulis, rabaty itp.) oraz promuj swoje konto wśród subskrybentów Twojej listy mailingowej.

Udostępniaj wpisy na Facebooku i Twitterze oraz we wpisach na blogu jako osadzone zdjęcia. Ponadto wykorzystaj agregatory typu promujbloga.pl do umieszczenia linka do profilu, gdzie będą automatycznie zaciągane Twoje wpisy.

Konkurs

Instagram, to przewaga kobiet, a więc kupujesz coś kobiecego za kwotę około 50 zł (minimum) i wrzucasz na swoim profilu wpis, o konstrukcji, którą prezentuję poniżej (przykład)…

Mamy 1000 obserwujących, dlatego czas zorganizować konkurs…

1) Poleć @… w opisie pod swoim zdjęciem wrzuconym na Twoim profilu Istagramowym (np. Polecam @… ponieważ…).
2) Oznacz @… (na wrzuconym zdjęciu).

Akcja trwa od xx.xx.xxxx do xx.xx.xxxx. Rozstrzygnięcie xx.xx.xxxx, po godz. 20.00. Wybiorę wtedy najciekawszy tekst polecający, a zwycięzca, który spełnia dwa powyższe warunki zgarnia… (z konkursowego foto). Wysyłka na terenie Polski…

#polska #polskiinstagram #konkurs #rozdanie

Instagram Stories

Instagramowe relacje, to jeden lub kilka plików w formie migawek, które znikają po 24 godzinach. Pamiętaj, że idea relacji oparta jest na spontaniczności, oczywiście możesz udostępniać specjalnie przygotowane 15 sekundowe filmiki reklamowe, ale w głównej mierze chodzi tutaj o to, by wrzucać ciekawe ujęcia ze swojego życia (foto, wideo), skriny do nowych artykułów na blogu, uproszczone infografiki, teksty motywujące do zapisu na listę mailingową, zajawki filmów z YouTube. Tutaj znajdziesz więcej na ten temat – tegonieuczawszkole.pl/jak-zrobic-instagram-stories.

Z tajnych trików, które fenomenalnie działają mogę zdradzić Ci jeden! Wchodzisz na InstaStory i klikasz OKLASKI. Większość osób, które dostaje oklaski wysyła Ci serduszko i wchodzi z ciekawości na Twój profil. Gdy dasz około 50 oklasków Instagram blokuje Ci tę funkcję na 24h, ale co to za problem skoro po 24 godzinach znowu możesz klaskać…

Znacznik Nazwy Na Instagramie

Znacznik nazwy na Instagramie jest bardzo podobny do snapkodów Snapchata i fejskodów Facebooka. Znaczniki powstały w celu szybkiego skanowania co ułatwia ekspresowe przejście do Twojego profilu. Tutaj znajdziesz więcej na ten temat – tegonieuczawszkole.pl/znacznik-nazwy-na-instagramie.

Współpraca

Poproś influencerów (z reguły to płatna współpraca) o wzmiankę dotyczącą Twojego profilu (np. oznaczenie Cię). Podobnie rzecz dotyczy osób używających Twojego produktu lub korzystających z Twoich usług, a zaowocuje to z pewnością wzrostem liczby obserwujących.

 

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz