Jak Wybić Się Na Facebooku?

jak wybić się na facebooku
Jak wybić się na Facebooku? Poznaj najlepsze metody! Jednym Facebook daje w kość, a drugim pomaga zarabiać pieniądze. Ten portal społecznościowy może pracować również dla Ciebie jeśli wykorzystasz kilka ciekawych rozwiązań…

Do Facebooka musisz podejść na 3 płaszczyznach: profil, fanpage i grupa. Pamiętaj! Ta kolejność jest złotą zasadą na drodze do sukcesu na facebook.com. Mieszanie pojęć i ogólna nieumiejętność połączenia tych obszarów, to prosta droga do niepowodzenia w Facebookowych przedsięwzięciach marketingowych.

PROFIL

Pierwszy stopień wtajemniczenia! Profil to imię i nazwisko, zdjęcie Twojej twarzy i baner w tle. Ale… To także pole prezentacja, gdzie wpisujesz czym zajmujesz się oraz umieszczasz tutaj odnośnik do fanpage, którym zarządzasz i link do strony docelowej (oferty, bloga, projektu itp.). To właśnie na profilu zamieszczasz swoje fotki z życia codziennego, ponieważ pokazują one co reprezentujesz z sobą w odniesieniu do Twojego aktualnego zajęcia oraz kim jesteś po godzinach pracy.

Zdjęcie profilowe powinno zawierać Twój wizerunek, najlepiej gdyby to była twarz z ramionami na białym tle, lekko skierowana na bok. Co mogę Ci polecić? Zrób to zdjęcie u fotografa! Ludzie wstawiają fotki w poszarpanym sweterku na tle płytek w kiblu i piszą, że uczą jak osiągnąć wolność finansową… Nie mówię tego złośliwie – po prostu nie popełniaj tego błędu. Zdjęcie profilowe oraz imię i nazwisko jest widoczne w każdym miejscu, a ludzie to wzrokowcy – pierwsze wrażenie zostaje na zawsze.

Zdjęcie w tle, to baner, który ma kojarzyć Cię z tym co jest przedmiotem Twojej działalności. Np. jeśli działasz na giełdzie będzie to np. wykres, slogan reklamowy, a nie gołe dupy przypadkowych lasek. Sporo szablonów znajdziesz na canva.com, a jak nie masz czasu lub nie potrafisz to zamów grafikę na allegro.pl. Ponadto w opisie tych dwóch zdjęć (profilowe i w tle) umieść kluczowy dla Ciebie link z jednozdaniowym opisem czego on dotyczy, ponieważ dużo osób klika w te fotki…

Idąc od góry mamy więc: zdjęcie w tle, zdjęcie profilowe, imię i nazwisko. Czwarty element to prezentacja, gdzie dodajesz swój biogram (100 znaków). Miej świadomość, że czytają to wszystkie osoby, które wejdą na Twój profil. Generalnie część osób wręcz podaje zbyt dużo informacji: szkoły, zakłady pracy, kolor majtek i numer buta. Takie zagęszczenie danych powoduje, że cały ten obszar zwany prezentacją staje się nieczytelny.

Poza tym wpisując tak osobiste dane przemyśl jak koresponduje to z tym, co chcesz osiągnąć. Jeśli piszesz w bio, że uczysz osiągania wolności finansowej, a masz podaną pracę etatową na taśmie lub slogan typu szlachta nie pracuje, to coś tu nie gra. Zamiast górnolotnych frazesów wpisz coś w stylu: Od Etatu Do Wolności Finansowej. Kolejnym błędem jest wrzucanie cytatów ludzi, którzy już dawno nie żyją – czemu ma to służyć?

Podsumowując ten wątek – polecam Ci wrzucić link do fanpage, którym zarządzasz, link do strony docelowej i miejsce zamieszkania. Facebook, to nie Linkedin, więc nie ma sensu tworzyć CV, ponieważ najczęściej działa to na Twoją niekorzyść. Poza tym wywal z profilu wszelkie fotki odbiegające od normy! Co mam na myśli? Wrzucaj foto w jednym formacie, np. 1:1, a jeżeli zdjęcia są w kolorze, to nie śmigaj czarno-białych. Wywal głupkowate memy, które kiedyś udostępniłeś oraz pseudo śmieszne filmiki…

Podam Ci jeszcze jeden przykład. Jeśli masz kota lub psa, to nie wrzucaj fotek samych zwierzaków. Wiem! Ludzie lubią zwierzaki i uważam to za fajny motyw do wykorzystania, ale… Zrób sobie foto ze swoim zwierzakiem w jakiejś nietypowej akcji. Sam zwierzak nie ma sensu na fotce, ale powiązanie go z Tobą jak najbardziej.

Pewnie zastanawiasz się teraz jak budować grono „biznesowych znajomych” w ramach profilu? Jest na to jedna metoda i nie mam tutaj na myśli bycia znajomym cioci, wujka i innych kilku osób z rodziny. Wchodzisz na wpis kogoś z Twojej branży, następnie klikasz w liczbę przy lajkach pod zdjęciem lub wideo i wyświetla Ci się lista osób, które zareagowały na wpis. Ostatnią czynnością jest kliknięcie przycisku – DODAJ ZNAJOMEGO.

Działając (codziennie 50 kliknięć przycisku – DODAJ ZNAJOMEGO) w ten sposób masz szansę na zbudowanie w ciągu miesiąca grupy znajomych, którzy myślą podobnie jak Ty. Wybieraj więc osoby, które mają normalne zdjęcia profilowe, a nie jakieś beznadziejne fotki. Ktoś kto pozostawia reakcję (lajka, serduszko, wow) pod wpisem pokazuje, że jest aktywnym użytkownikiem Facebooka. A oto właśnie chodzi…

Na Facebooku możesz komentować z własnego profilu oraz jako fanpage. Znajdź popularne profile i fanpage w Twojej branży oraz posty promowane (ktoś płaci za reklamę, a Twój komentarz wędruje razem z reklamą) i zostaw tam komentarz, a gwarantuję Ci, że spowoduje to, iż znajdą się osoby, które z ciekawości wdepną do Ciebie.

Ponadto składaj życzenia znajomym na Facebooku! Przecież po to FB wysyła Ci codziennie informację kto ma urodziny. Wiesz jaką uwagę przykłada się do takich gestów i jak buduje to relacje? Przecież jeśli ktoś przeklika do Twojego profilu, to tam może namierzyć czym zajmujesz się. I… Rozważyć podjęcie z Tobą współpracy, pomimo, że nic nie reklamowałeś na siłę.

Warto również wskazać, że publikowane na fanpage treści (zdjęcia, które wrzucasz) można oznaczać i wtedy będą one pojawiały się na Twoim profilu, a jest to korzystne powiązanie pod względem wizerunkowym dla Twojego biznesu.

FANPAGE

Drugi stopień wtajemniczenia! Fanpage, to utworzona w ramach profilu strona fanów i nie jest ona miejscem do wrzucania fotek golizny z urlopu i innych tego typu eskapad! Tutaj działasz według ściśle określonego schematu w określonej kategorii tematycznej (np. e-biznes). Poradnik dotyczący fanpage znajdziesz tutaj – tegonieuczawszkole.pl/jak-prowadzic-fanpage-na-facebooku.

GRUPA

Trzeci stopień wtajemniczenia! Grupa, to społeczność utworzona najlepiej w ramach fanpage pod ściśle określony projekt, gdzie rozkładasz go na czynniki pierwsze. To właśnie w grupach masz możliwość stworzenia modułów edukacyjnych – krok po kroku. Jak zauważyłeś idziemy od ogółu do szczegółu: Ty prywatnie (profil), prowadzący branżowe fanpage, z zastosowaniem marketingu edukacyjnego w grupie. Jeśli chcesz prowadzić własną grupę, to zapraszam do poradnika, w którym opisuję to zagadnienie – tegonieuczawszkole.pl/jak-promowac-grupe-na-facebooku.

 

Dodaj komentarz