• Home
  • Blog
  • Jak Używać Hashtagi Na Instagramie?

Jak Używać Hashtagi Na Instagramie?

jak używać hashtagi na instagramie
Jak używać hashtagi na Instagramie? Posty z co najmniej jednym hashtagiem zyskują ponad 10% więcej zaangażowania! Bezspornie korzystanie z nich zwiększa zasięg, przyciąga nowych odbiorców oraz zwiększa świadomość marki…


Polub naszą stronę na Facebooku!


Te argumenty przekuwają się w większą liczbę klientów i większe przychody. Hashtagi na Instagramie to w zasadzie etykieta, która kategoryzuje wpisy. Hashtag dodaje je do zbioru treści (z tym samym hashtagiem), by użytkownicy mogli je odnaleźć jak również śledzić wybrane hashtagi, a to sprawia, że treść oznaczona odpowiednim hashtagiem jest znacznie łatwiejsza do zidentyfikowania.

WYBÓR HASTAGÓW

Instagram pozwala użytkownikom umieścić maksymalnie 30 hashtagów w każdym poście. Jeśli chodzi o liczbę hashtagów, których powinieneś użyć jest sporo rozbieżnych opinii na ten temat. Niektórzy mówią, by użyć maksymalnie 27 inni, że powinieneś używać tylko 10. Każda liczba poniżej 30 jest więc uważana za optymalną…

By odnieść sukces na Instagramie po pierwsze musisz publikować regularne. Oznacza to wiele możliwości znalezienia optymalnej liczby i eksperymentowania z różnymi hashtagami. Jedno jest pewne – używanie ciągle tych samych hashtagów, to nie jest droga do opanowania Instagrama.

To samo można powiedzieć o użytkownikach, którzy używają wyłącznie najlepszych 30 hashtagów. Podczas gdy te hashtagi mają największy zasięg, mają również największą konkurencję, co oznacza, że szanse na dotarcie do kogoś nowego są drastycznie mniejsze. Oto lista najpopularniejszych hashtagów – pl.tagsets.com/top-hashtags.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją Instagramową przygodę i masz małą publiczność (poniżej 5 tys.) lub publikujesz coś, co nie ma wirusowego charakteru nie celuj w najpopularniejsze hashtagi. Proponuję skorzystać z niektórych, próbując miksować je z mniej popularnymi . Te mniej oblegane mają niższą konkurencję i mogą budować bardziej zaangażowaną społeczność…

Zacznij od wyszukania odpowiednich hashtagów, które są w trendzie wzrostowym (np. okolicznościowe). Trendy mogą być krótkotrwałe, ale przyciągają zaangażowanie i zainteresowanie. Jeśli uda Ci się zdobyć komentarze i polubienia w krótkim czasie na fali trendu, awansujesz w rankingu.

Inną strategią jest poszukiwanie specyficznych odbiorców hashtagu. Osoby te są zaangażowane, interesują się określoną branżą i jest w ich obrębie mała konkurencja. Możesz mieć mniejszy potencjalny zasięg używając takich hashtagów, ale Twój rzeczywisty zasięg będzie znacznie wyższy.

Sugerowałbym próbę podzielenia wszystkich powyższych strategii (top, trend i nisza), a następnie przetestowanie ich. Jak więc znaleźć najbardziej popularne hashtagi w branży i trendach? Odpowiedzią są generatory hashtagów. Narzędzia te używają słowa kluczowego do generowania wyników. Przykłady generatorów – all-hashtag.com i tagsfinder.com.

GDZIE UŻYWAĆ HASHTAGÓW NA INSTAGRAMIE

Funkcja Instagram Stories jest czymś, czego powinieneś używać, ponieważ zawsze pojawia się na górze strony głównej, zdobywa wiele wyświetleń i zapewnia odbiorcom regularne aktualizacje, tym bardzie, że każdy wrzucony wpis możesz opublikować jako instastory. Duże znaczenie ma fakt, że możesz używać stories do podwójnego celu: dostarczać obecnym obserwującym codziennych aktualizacji, a jednocześnie docierać do nowych użytkowników.

Hashtagi mogą być również używane w Twoim BIO – jest to trzecie miejsce po wpisie i stories. Opis profilu to krótki tekst, który pojawia się pod nazwą. Instagram pozwala na użycie 150 znaków i ważne jest, byś wykorzystał to maksymalnie! Również w tym miejscu hashtagi wyświetlane są jako klikalne linki.

CO TO SĄ MARKOWE HASHTAGI

Mówiąc wprost – hashtag określający marką to coś, co odnosi się do Twojej firmy lub profilu. Może to być nazwa konta, nazwa produktu, nazwa kampanii, a nawet hasło reklamowe. Korzystanie z markowego hashtagu nie zwiększy Twojego zasięgu od razu (ponieważ będziesz musiał sam go stworzyć od podstaw), ale będzie on oddziaływać na Twoich klientów.

Jeśli ma trend wzrostowy i staje się coraz częściej wykorzystywany, będziesz czerpać korzyści z jego organicznego użytkowania. Markowe hashtagi to świetny sposób na kontrolowanie zachowań w odniesieniu do Twojej marki.

ZBANOWANE HASHTAGI

Wiesz ile hashtagów na Instagramie zostało zbanowanych? Jest ich tysiące, a co ciekawe Instagram nie mówi kiedy używasz hashtagu, który jest zbanowany. Wygląda on normalnie i pozostaje w Twoim poście, ale w rzeczywistości nie ma żadnego efektu. Oczywiście możesz zamieszczać je we wpisach, w swoim stories i opisie profilu, ale tak naprawdę nie dotrą one do nikogo. Sprawdzaj więc, czy określony hashtag ma bana. Możesz to zrobić tutaj – hasztagban.pl.






tegonieuczawszkole.pl

Tomasz M. Pietrzak. Zawodowo na starcie operator szpadla, następnie nauczyciel, później pracownik biurowy z awansem na stanowisko kierownika, a finalnie włodarz gminy. Ponadto bloger i autor poradników oraz książki wydanej przez Złote Myśli pt. „JAK ZOSTAĆ SZEFEM”.

Dziś oddaje Tobie kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszystkie szczeble zawodowe, podjął dziesiątki prób i przetestował życie oraz marketing. Krótko mówiąc: minimalista, który nauczy Cię jak stworzyć podziemne centrum propagandy…