Jak Rozkręcić Profil Na Linkedin?

jak rozkręcić profil na linkedin
Jak rozkręcić profil na Linkedin? Niezależnie od tego, czy chcesz rozwijać profil biznesowy, czy sieć kontaktów, to dobrze wykorzystany Linkedin pomoże Ci zwiększyć świadomość marki i ruch na stronie internetowej…

Niestety, większość osób korzysta źle z Linkedin! W tym poradniku poznasz najlepsze praktyki, których eksperci używają do zwiększenia zaangażowania na tej platformie, ale wcześniej przyjrzymy się, dlaczego Linkedin może być wartościowym medium dla Twojej firmy.

LINKEDIN jest najpopularniejszym biznesowym portalem społecznościowym, co oznacza, że jeśli masz biznes B2B lub zaspokajasz potrzeby innych specjalistów w danej branży, może to być idealna platforma do promocji Twojej firmy.

W 2018 roku Linkedin dokonał znaczących zmian zarówno w odniesieniu do sposobu korzystania z portalu jak i jego algorytmu, a te czynniki spowodowały wzrost aktywności użytkowników. Najważniejsze jest jednak to, że Linkedin ma trend wzrostowy zarówno w zakresie aktywności użytkowników, jak i zaangażowania treści, co czyni go jeszcze bardziej wartościową platformą.

Profil Osobisty

Wykorzystaj swój osobisty profil! Podczas gdy ilość stron firmowych rośnie na Linkedin, to profile osobiste wciąż dominują na platformie. Strony firmowe są cenne – mogą dostarczyć informacji o działalności, ale profile osobiste mają więcej wyświetleń i większe zaangażowanie, ponieważ ludzie chcą angażować się z innymi ludźmi, a nie firmami.

Uzupełnij Informacje O Sobie

Nieaktualne informacje nie pozostawiają dobrego wrażenia, ponieważ mogą sugerować, że nie jesteś aktywny i nie warto angażować się w relacje z Tobą. Ponadto użytkownicy często wyszukują w oparciu o kluczowe kryteria. Jeśli nie aktualizujesz swoich informacji, nie będziesz mieć odpowiednich wyników wyszukiwania.

Profesjonalne Zdjęcia (Profilowe I W Tle)

Linkedin to platforma dla profesjonalistów, dlatego ważne jest, aby zaprezentować swój profesjonalny wygląd. Twoje foto profilowe jest zawsze widoczne, gdy pojawiasz się w wynikach wyszukiwania oraz podczas aktywności, więc ważne jest byś zainwestował w jakościowe, profesjonalnie wyglądające zdjęcie. Natomiast obraz w tle może pomóc Ci w komunikowaniu marki i prezentowaniu informacji.

Dane Profilowe

Dane profilowe pomagają osiągnąć trzy rzeczy! Jasne przekazanie historii marki i jej wartości. Po drugie używanie słów kluczowych pod wyniki wyszukiwania i opcja trzy – zapewnianie wartości osobom, które wyszukają Cię.

Najważniejszą treścią na Twoim profilu Linkedin jest nagłówek i podsumowanie. Twój nagłówek działa w trybie ekspresowym (ELEVATOR PITCH), ponieważ wędruje z Tobą przy okazji każdej aktywności. Natomiast podsumowanie powinno jasno określać, co robisz i jak możesz pomóc swoim odbiorcom.

Oto kilka wskazówek, jak przygotować atrakcyjne podsumowanie profilu. Używaj jasnego i prostego języka, określ w jaki sposób Twoja oferta wyróżnia się i trzymaj się faktów oraz dołącz wezwanie do działania podając jeden link zewnętrzny.

Poprawność Językowa I Biznesowa

Linkedin, to platforma dla profesjonalistów, dlatego Twój profil jest potwierdzeniem Twojej wiarygodność i pozycji – oznacza to że jeśli walisz błędy ortograficzne i gramatyczne szkodzisz swojemu wizerunkowi. Podobnie jest z publikowaniem treści. Ten portal nie jest miejscem na wrzucanie prywatnych fotek – to robisz na Facebooku i Instagramie. Tutaj liczą się realia biznesowe.

Adres URL Profilu

Twój domyślny URL profilu prawdopodobnie zawiera dziwną kombinację znaków, dlatego warto utworzyć niestandardowy adres URL. Ułatwia to użytkownikom wyszukanie profilu i tworzy ładny dla oka wizualnie link.

Podkreśl Swoje Umiejętności

Opcjonalnie Linkedin oferuje kilka istotnych sekcji, za pomocą których możesz rozbudować swój profil. Obejmują one m. in. osiągnięcia zawodowe, umiejętności, języki itd. Szczególnie cenną sekcją są umiejętności. Użytkownicy Linkedin, którzy wymieniają co najmniej pięć umiejętności w swoim profilu zwiększają o kilkanaście razy możliwość wyszukania profilu.

Rekomendacje

Rekomendacje są formą dowodu społecznego, który zapewniają osoby trzecie. Jeśli nie masz jeszcze żadnych rekomendacji na swoim profilu, poproś znajomych i klientów z którymi współpracowałeś, aby Cię polecili. Celuj w co najmniej 3 do 5 porządnych rekomendacji, a jeśli otrzymasz słabą rekomendację lub taką, która nie pokazuje Twoich umiejętności, zawsze możesz ją usunąć ze swojego profilu.

Poszukaj Kontaktów (Połączeń)

Dla każdego połączenia pierwszego stopnia natychmiast zyskujesz dziesiątki połączeń 2 stopnia i setki połączeń 3 stopnia. A jeśli jeden z Twoich kontaktów lubi Twój wpis, wszystkie jego kontakty mają możliwość zobaczyć Twoją aktualizację, więc kiedy zwiększysz liczbę połączeń o jeden, zwiększysz swoją sieć potencjalnych odbiorców o setki osób. Oto dwie najprostsze wskazówki dotyczące znajdowania odpowiednich osób! Zaimportuj kontakty ze swoich adresów e-mail i dołącz do tematycznych grup Linkedin.

Optymalizacja Publikowanych Treści

Na Linkedin możesz utworzyć post (foto, wideo, pochwałę) – krótkie treści, takie jak aktualizacje statusu i szybkie akcje oraz artykuły – format przypominający bloga. Kluczowe znaczenie w tworzeniu treści ma kilka pierwszych linijek, ponieważ jeśli zachęcą one odbiorcę, to kliknie – zobacz więcej.

Jednym z największych błędów, jakie popełniają twórcy treści na tym portalu jest dzielenie się linkami do zewnętrznych artykułów lub stron internetowych. Zamiast umieszczać link w poście, umieść go w pierwszym komentarzu.

Linkedin jak każdy portal społecznościowy obcina zasięgi za linki zewnętrzne, dlatego warto pisać artykuły, ponieważ nie mają one charakteru zewnętrznego, więc nie są poddane restrykcjom. Ponadto są one wyświetlane jako większe miniatury na stronie profilu.

Jak już wiesz linki zewnętrzne działają gorzej, dlatego filmy przesyłane bezpośrednio do Linkedin będą działały lepiej niż udostępnione z zewnętrznych portali tj. YouTube. Ponadto warto w filmach stosować napisy, ponieważ często są one oglądane z wyłączonym dźwiękiem, dlatego uwzględnij to w swojej strategii, by zwiększyć zaangażowanie.

Aktywna Działalność

Komentowanie postów innych osób znacząco zwiększy Twoje zasięgi. Możesz w ten sposób zyskać nowe kontakty – osoby spoza Twojej sieci zobaczą Twoje treści. Jeśli napiszesz cenny lub prowokujący komentarz, to kierujesz uwagę na swoją osobę.

Ludzie lubią odwzajemniać się, dlatego im więcej polubień i komentarzy wrzucisz, tym bardziej prawdopodobne jest, że odwzajemnią się, a im większą wartość zapewnisz, tym więcej zaangażowania otrzymasz w zamian.

Pamiętaj, że we wszystkich sieciach społecznościowych chodzi o bycie aktywnym. Jeśli publika ma wrażenie, że koncentrujesz się wyłącznie na sobie, swojej sprzedaży i swoim biznesie, są mniej skłonni do angażowania się w interakcję z Tobą.

Systematyczność

Algorytm Linkedin wspiera tych, którzy często publikują – przynajmniej raz dziennie, a najlepiej dwa razy dziennie. W przypadku stron firmowych zaleca się udostępnianie treści 3-4 razy dziennie.

Dołącz Do Grup

Linkedin to również grupy, często prowadzone przez profesjonalistów z branży. Przekazywanie cennych treści w grupie pomaga więc w ustaleniu Twojej wiarygodności jako lidera, a ponadto jest okazją, by nawiązać kontakt z osobami z Twojej grupy docelowej.

Jest też inna korzyść – jeśli nie masz wersji premium na Linkedin, to nie możesz poprosić o połączenie z kimś, kto ma wyższe połączenie niż na drugim poziomie względem Ciebie – chyba że jesteś w grupie Linkedin. Przynależność do grupy zapewnia możliwość do wysyłania zaproszeń do wszystkich pozostałych członków danej grupy.

Hashtagi

Hashtagi są również dostępne na Linkedin i mogą znacznie zwiększyć widoczność Twoich postów. Używając hashtagów stosuj te, które są odpowiednie dla Twojej treści, Twojej firmy i Twojej branży. Należy również zwrócić uwagę, iż nie ma sensu wrzucać więcej niż 5-6 hashtagów w poście (dotyczy to również artykułów).

Jak Zachęcić Do Angażowania Się W Twoje Posty

Po pierwsze, by zachęcić wpływowe osoby do zaangażowania się w Twój post wymień je w poście. Oczywiście musi to być naturalne i nie nadużywaj tego triku, ponieważ podkopiesz w ten sposób swoją wiarygodność.

Jak więc robić to naturalnie? Poproś o przedstawienie opinii na temat czegoś interesującego w branży. Skorzystaj z funkcji WYRAŹ UZNANIE (zacznij publikację, udziel pochwały) tworząc wpis w którym podziękujesz za udzielone wparcie (np. pomoc, poradę). Zrób wywiad, a następnie udostępnij go z oznaczeniem osoby. Opcja numer cztery – udostępnij fragment wypowiedzi konkretnej osoby w formie cytatu.

Zainwestuj W Reklamę

Inwestowanie w reklamę na Linkedin pomaga zwiększyć zaangażowanie na platformie i poza nią. Możesz reklamować swoje treści w celu zwiększenia widoczności lub dostarczania spersonalizowanych reklam bezpośrednio do skrzynek odbiorców.

 

Dodaj komentarz