Jak Prowadzić Fanpage Na Facebooku?

Jak prowadzić fanpage na Facebooku? W tym poradniku poznasz najlepsze praktyki! Metody, które przedstawię to niezbędne minimum, by zaoszczędzić Ci nieco cennego czasu, nerwów i pieniędzy podczas rozkręcania fanpage…


Zanim rozpoczniesz działania na facebook.com w celu spopularyzowania swojego fanpage musisz poznać dwa podstawowe czynniki! Systematyczność – żadna metoda nie zadziała jeśli nie będziesz publikował przynajmniej jednego wpisu dziennie zawierającego odpowiednie treści, na które czekają Twoi fani.

Optymalizacja Fanpage

Nazwa strony i utworzenie adresu URL, to dwie pierwsze czynności jakie powinieneś zaplanować! By nie tworzyć tu zbędnych wypełniaczy tekstu, powiem tak: jeden, dwa, trzy wyrazy tworzące chwytliwą nazwę lub jeśli to Ty jesteś marką: imię i nazwisko.

Co prawda pozycjonowanie przy użyciu słów kluczowych w nazwie i adresie URL jest jedną z metod, ale jest to tylko jedna z metod. Facebook to portal mający dawać fan, więc pewnie 2/3 przypadków będzie opartych na porywającej nazwie, a nie słowach kluczowych.

Przykład. Zamiast nazwać stronę ZARABIANIE W INTERNECIE, nazwij ją np. zaczynając od swojego imienia: MAREK OD ZARABIANIA W INTERNECIE. Niby banalnie proste, a ma bardziej pozytywny wydźwięk. Dzięki takiej konstrukcji wszyscy wiedzą, że jesteś Marek, a nie jakiś Pan Marek z którym nie ma o czym pogadać – po prostu jesteś Marek, który zarabia w necie.

Mówiąc o optymalizacji fanpage pod SEO, mam na myśli – dodanie linka w polu wprowadź adres witryny oraz krótkiego opisu w sekcji informacje, ale również dodanie linka w opisach do zdjęcia profilowego, zdjęcia w tle i jako przycisk, jak również wypełnienie sekcji nasza historia (około 1000 znaków).

Działania Ogólne

Na tym etapie warto byś utworzył swój makowy hashtag. Jest to dedykowane słowo lub krótki slogan wykorzystywany w social media poprzedzony znakiem #. Pozwala on błyskawicznie zebrać Twoją działalność za pomocą jednego kliknięcia. To bardzo ważne już od samego początku, byś mógł identyfikować się z określonym hashtagiem, ponieważ pomaga on zwiększyć popularność Twoich wpisów.

Tworząc grafiki na fanpage warto oczywiście zachować format kwadratu i przygotowywać je np. w canva.com – to niezbędne minimum. Grafika jest jak baner reklamowy i dlatego powinna zawierać na górze tytuł, podtytuł, zdjęcie oraz adres Twojej strony internetowej.

Poniżej znajdziesz propozycję prostego i szybkiego konkursu, który możesz zorganizować za pomocą dostępnych w necie aplikacji. Komentarze i udostępnienia zapewniają zwiększenie zasięgu, a to jest kluczowe na Facebooku, natomiast zawarcie hashtagu powoduje, że łatwo odszukasz posty konkursowe.

UWAGA #KONKURS
Do zgarnięcia jest …
Aby wziąć udział w konkursie, należy udostępnić ten post na swoim profilu wraz z własnym komentarzem zawierającym hasztag …
Zwycięzca zostanie wybrany na podstawie najciekawszego komentarza! Konkurs trwa do xx.xx.xxxx roku, godzina 22.00. Wyniki opublikuję xx.xx.xxxx roku, po godzinie 20.00. Życzę udanej zabawy…

Tutaj zarabiam http://…

Regulamin konkursu http://…

Polub, skomentuj! Tym razem będzie mowa o wiralowej wtyczce do wordpressa, a mianowicie FACEBOOK SPIDERLINK. Tworzysz zachęcający opis projektu, w którym działasz i publikujesz go na swojej stronie. Następnie z poziomu wtyczki publikujesz wpis na Facebooku. We wpisie na Facebooku zawierasz info, że po zalajkowaniu i napisaniu komentarza można pobrać szczegóły dotyczące ciekawego projektu. Po wykonaniu tych dwóch akcji czytelnik zostaje przeniesiony do wpisu.

By w początkowej fazie nakręcić koniunkturę dla wpisu wrzucasz go na Facebookowe grupy. Link do wpisu znajdziesz po kliknięciu w datę publikacji i promujesz wpis przez płatną reklamę. Te dwie akcje wykonane na Twoim wpisie powodują, że ekspresowo budujesz dużą liczbę reakcji. A do tego informacje o tych działaniach pojawiają się na stronie głównej znajomych osoby, która wykonała je.

Warto stworzyć kilka wpisów (najlepiej wszystkie) zwracając dużą uwagę na stronę graficzną i czasem odświeżyć takiego posta, dzięki czemu będzie on zdobywał nowe polubienia, komentarze i udostępnienia.

A więc… Wracasz do posta, który ma np. dwa tygodnie i edytujesz go, po czym dopisujesz cokolwiek. Może to być znak zapytania, jeden wyraz, trzykropek itp. Facebook zauważa taki zabieg i myśli, że jest to ważna zmiana, więc grafika ponownie staje się widoczna dla Twoich fanów. Tak jak byś wstawił ją przed chwilą. Ponadto możesz wrzucić komentarz, np. emotikonkę lub link i będzie miało to podobny wymiar…

Twórz krótkie posty! Badania pokazują, że najwięcej reakcji otrzymują krótkie posty, a jeśli zawierają pytanie to jeszcze lepiej angażują fanów. Ponadto pokaż się na innych fanpage w Twojej niszy komentując jako fanpage na tych stronach. To zwiększa zasięgi oraz buduje autorytet.

Dodaj swój fanpage do agregatorów treści tj. promujbloga.pl – Twoje wpisy będą automatycznie zaciągane, co da Ci nieco wyświetleń, a może nawet kilka reakcji pod nowo wrzuconym postem.

Zdobywanie Fanów

Metoda numer jeden, to zapraszanie do polubienia strony, a konkretnie zaproszenie osób, które zareagowały na post (np. w formie polubienia wpisu). Klikasz w ikonę lubię to przy osobach, które zalajkowały, a następnie klikasz zaproś. Każda osoba, która zareagowała w jakikolwiek sposób na Twój wpis ma dużo większą skłonność do pozostania fanem niż inna przypadkowa osoba. Świadczy to o zainteresowaniu treściami jakie publikujesz.

Jeśli prowadzisz bloga jest to najlepsza metoda na zdobywanie fanów, czyli kontekstowe użycie przycisku Lubię to! Pamiętaj! Nie mam tu na myśli bezmyślnego używania wtyczek do wordpressa, a zachęcenie do kliknięcia w treści artykułu poprzez umieszczenie tekstu z przyciskiem. Przykład… Chcesz wiedzieć więcej? Polub naszą stronę! PRZYCISK LUBIĘ TO!

Fanpage daje możliwość utworzenia precyzyjnie targetowanych reklam. Po zalogowaniu na Facebooka otwierasz facebook.com/adsmanager i jako cel reklamy wybierasz AKTYWNOŚĆ, POLUBIENIA STRONY. Następnie po utworzeniu kampanii wybierasz fanpage, którego dotyczy reklama. Tworzysz grupę odbiorców: Polska, wiek (zgodnie z branżą), zainteresowania (zgodnie z branżą wpisujesz słowo kluczowe), umiejscowienie: komputer, kanały aktualności.

Na koniec ustalasz budżet, np. 60 zł na miesiąc, klikasz kontynuuj i tworzysz film, np. z przesłanych zdjęć (minimum trzy grafiki). W opisie umieszczasz krótką informację (maksymalnie 3 linijki) z linkiem docelowym. Dzięki tej metodzie masz tysiące wyświetleń w precyzyjne dobranej grupie odbiorców…

Wykorzystując stronę hellobar.com możesz utworzyć przypięty na górze pasek z przyciskiem do polubienia Twojego fanpage. Ponadto zlokalizuj na bocznym pasku swojego bloga widżet Facebooka. Możesz utworzyć go tutaj developers.facebook.com.

 

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz