• Home
  • Blog
  • Jak Promować Grupę Na Facebooku?

Jak Promować Grupę Na Facebooku?

jak promować grupę na facebooku
Jak promować grupę na Facebooku? Wszelkie badania pokazują, że grupy budują większe zaangażowanie niż strony. Dzieje się tak dlatego, że grupy umożliwiają członkom rozpoczęcie dyskusji w prostszy sposób niż fanpage…


Chcesz wiedzieć więcej? Polub naszą stronę!


Teoretycznie możemy wydzielić dwa rodzaje grup. Ogólno tematyczne, to wszelkie grupy typu ogłoszenia, które tak naprawdę są wysypiskiem wszelkiego badziewia i ściśle tematyczne, tworzone pod określony projekt – dające możliwość bardziej zamkniętej, prywatnej przestrzeni. I właśnie w tym poradniku zajmiemy się opcją numer dwa, ponieważ to on ma największą wartość marketingową.

Dodatkowym atutem grup jest fakt, iż kiedy zamieszczasz w niej post członkowie są informowani o tym fakcie. Dlatego zachęć ich do notyfikacji (w poście powitalnym) poprzez kliknięcie w powiadomienia, następnie wszystkie posty, co powoduje zwiększenie docieralności Twoich wpisów.

Ponadto w grupie możesz przeprowadzić transmisję na żywo, tworzyć notatki, wydarzenia, publikować pliki (jpg, doc, mp3, mp4) i sprzedawać produkty. Możesz również używać grup do komunikacji w swojej sieci poleconych, a wtedy przyjmuje ona charakter budowniczego kultury Twojego teamu, przez co jej uczestnicy stają się ambasadorami marki z którą współpracują.

ZASADY OGÓLNE

Na początek pamiętaj, by informować, że grupa po pierwsze zapewnia dodatkową wartość dla swoich członków i jest miejscem do precyzyjnego rozgryzania określonych tematów oraz testowania nowych pomysłów. Po drugie stwórz poczucie wspólnoty, które w dobie marketingu edukacyjnego jest najlepszym sposobem budowania relacji z publiką w mediach społecznościowych.

Każdy chce czuć się wyjątkowo, a grupa na Facebooku może to zapewnić. Zarówno zamknięte i tajne dają możliwość dużej selekcji administratorowi, co oznacza, że mogą tam być tylko osoby, które zaakceptujesz Ty. Grupa tajna ma taką specyfikę, że tylko członkowie mogą znaleźć grupę, sprawdzić, kto do niej należy i zobaczyć posty. Zamknięta – wszyscy mogą znaleźć grupę, ale tylko członkowie mogą sprawdzić, kto do niej należy i zobaczyć posty.

Obie opcje mogą pomóc w budowaniu poczucia wyłączności dla osób, którym na to zezwolisz, a jednocześnie umożliwiają udostępnianie treści tylko tym, którzy są ich częścią. Jest to świetna opcja jeśli tworzysz np. ciąg wpisów prezentujących temat krok po kroku.

Jako szef grupy miej świadomość, że aktywna grupa, to w dużej mierze Twoja aktywność, czyli wrzucaj przynajmniej jeden post dziennie i raz w tygodniu prowadź transmisję wideo. Generalnie ustal o której godzinie na miejsce publikacja wpisów i staraj się trzymać określonych ram czasowych.

Zachęcaj do komentowania poprzez zadawanie pytań, ponieważ to również budzi zaangażowanie i skłania Facebooka do promowania Twojej grupy na pasku bocznym. Nieaktywna grupa najzwyczajniej nie jest preferowana, czyli nie wchodzi do puli grup proponowanych.

Raz w tygodniu wrzucaj post (w ustalonym dniu), gdzie w komentarzach członkowie grupy będą mogli pochwalić się jakie mają strony, w jakich działają projektach – niech się promują, czyli ogłoś, np. czwartek dniem spamera w grupie.

Po kliknięciu w zakładkę statystyki grupy pojawią się najaktywniejsze osoby. Raz w tygodniu, np. w piątek, podziękuj im za angażowanie się w rozwój społeczności. Możesz udzielić im rabatu, przekazać bonus lub okolicznościowy gratis, co skłoni pozostałych uczestników do zwiększenia aktywności.

W opisie grupy, który jest zlokalizowany na pasku bocznym (po prawej) zamieść link do zapisu na listę mailingową lub do sklepu, czy też innego ważnego dla Ciebie miejsca w wirtualnej rzeczywistości. Widoczność tego miejsca spowoduje, że będą to naturalne wejścia osób zainteresowanych tematem.

Po serii ogólnych wskazówek dotyczących prowadzenia grupy przechodzimy do szczegółów. Wskazane jest by słowo kluczowe pojawiło się w nazwie i linku w przypadku grup bardziej ogólnych. Jeśli tworzysz grupę wokół określonej marki (projektu, oferty, produktu, usługi) ma to dla Ciebie mniejsze znaczenie i frazy pod pozycjonowanie tracą na wartości.

Po skonfigurowaniu ustawień i dodaniu grafiki stwórz post powitalny, który przypniesz na górze, by każdy mógł się z nim zapoznać. Taki post powinien określać reguły panujące w Twojej społeczności oraz co i kiedy publikujesz, np. w poniedziałek o 20.00 coś zakulisowego, we wtorek o 20.00 linki do nowych wpisów na blogu, w środę o 20.00 wideo, w czwartek o 20.00 dzień spamera, a w piątek o 20.00 bonus dla najaktywniejszej osoby na grupie.

Tak przy okazji zapraszam Cię do grupy, którą tworzę, tj. PodziemneCentrumPropagandy. Grupa dotyczy rozwoju osobistego, promocji online, marketingu internetowego…

JAK PROMOWAĆ GRUPĘ NA FACEBOOKU

Po pierwsze powiąż grupę z fanpage, ponieważ wtedy jeśli masz ustawiony przycisk na fanpage to jest to widoczne w grupie (na górze, po prawej), a przycisk może przecież przenosić bezpośrednio na stronę przechwytującą email lub do sklepu. Ponadto, ktoś buszuje po Twoim fanpage, więc natrafi na info o grupie i może skusi się na wejście do niej.

Z zapraszaniem znajomych do grup różnie bywa, najczęściej gorzej niż lepiej, ale to pozostawiam do Twojej oceny. Raczej nie poleca się tego, a spamerzy powiedzieliby, że to metoda numer jeden. To nieprawda! Jeśli ktoś nie przyjdzie z własnej woli, to co najwyżej możesz wyhodować sobie rasowego hejtera. Zresztą w tym przypadku nie chodzi o ilość osób, a o jakość…

Jeżeli masz inne profile w social media, to wrzuć tam informację, że masz grupę na Facebooku. Niech wszyscy wiedzą, że poza formalnymi działaniami, pokazujesz nieco swój świat od kuchni oraz udostępnij link do grupy w innych grupach, np. tych z kategorii ogłoszenia.

Umieść link do grupy na swoim blogu, np. lokalizując go na pasku bocznym (w widgetach) lub pod postami, a jeśli prowadzisz kanał na YouTube, to zamieszczaj link do grupy pod każdym filmem (możesz również nagrać film lub wrzucić intro promujące Twoją grupę). Ponadto na stronie developers.facebook.com/docs/plugins/group-plugin możesz wygenerować kod widgetu grupy, a następnie umieścić go na swoim blogu.

Wrzuć wpis promujący grupę na forum.gazeta.pl, joemonster.org, reddit.com, zszywka.pl. Odpowiednio dobrany tytuł z frazą kluczową spowoduje, że Twój wpis w 48h wypozycjonuje się w TOP Google na wybrane słowo kluczowe, a we wpisie będzie oczywiście link do Twojej grupy z krótkim opisem czego dotyczy.




Klikając Przycisk Messengera,
Otrzymasz Codziennie Jedną Metodę
Zdobywania Poleconych.



tegonieuczawszkole.pl

Tomasz M. Pietrzak? Zawodowo na starcie operator szpadla, następnie nauczyciel, później pracownik biurowy z awansem na stanowisko kierownika, a finalnie włodarz gminy. Ponadto bloger i autor poradników oraz książki wydanej przez Złote Myśli pt. „JAK ZOSTAĆ SZEFEM”.

Dziś oddaje Tobie kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszystkie szczeble zawodowe, podjął dziesiątki prób i przetestował życie oraz marketing. Krótko mówiąc: minimalista, który nauczy Cię jak stworzyć podziemne centrum propagandy…


#facebook #grupanafacebooku #jakpromowaćgrupęnafacebooku