Jak Promować Grupę Na Facebooku?

Jak promować grupę na Facebooku? Wszelkie badania pokazują, że grupy budują większe zaangażowanie niż fanpage. Dzieje się tak dlatego, że grupy umożliwiają członkom rozpoczęcie dyskusji w prostszy sposób niż strony…

Teoretycznie możemy wydzielić dwa rodzaje grup. Ogólnotematyczne, to wszelkie grupy typu ogłoszenia, które tak naprawdę są wysypiskiem wszelkiego badziewia i ściśle tematyczne, tworzone pod określony projekt – dające możliwość bardziej zamkniętej, prywatnej przestrzeni. I właśnie w tym poradniku zajmiemy się opcją numer dwa, ponieważ to ona ma największą wartość marketingową.

Dodatkowym atutem grup jest fakt, iż kiedy zamieszczasz w niej post członkowie są informowani o tym fakcie. Dlatego zachęć ich do notyfikacji (w poście powitalnym). Czyli: kliknięcie w powiadomienia, następnie klinięcie – wszystkie posty, co powoduje zwiększenie docieralności Twoich wpisów.

Ponadto w grupie możesz przeprowadzić transmisję na żywo, tworzyć notatki, wydarzenia, publikować pliki (jpg, doc, pdf, mp3, mp4). Oraz… Co najważniejsze – sprzedawać produkty. Możesz również używać grup do komunikacji w swojej sieci poleconych, a wtedy przyjmuje ona charakter budowniczego kultury Twojego teamu. Jej uczestnicy stają się wtedy ambasadorami marki z którą współpracują.

Spam Grupowy

Zanim przejdziemy do szczegółów wypada wspomnieć o nieco spamerskiej metodzie! Wystarczy dołączyć na Facebooku do kilku popularnych grup ogłoszeniowych, a następnie codziennie wieczorem kliknąć w zakładkę ROZPOCZNIJ DYSKUSJĘ i dodać wpis. Ponadto w ten sposób możesz przy okazji wypromować swój fanpage (lub grupę, którą budujesz). Wystarczy kliknąć w datę w poście i otworzy się on w nowym oknie. Następnie kopiujesz link i wklejasz go na grupach…

Zasady Ogólne

Na początek pamiętaj, by informować, że grupa po pierwsze zapewnia dodatkową wartość dla swoich członków i jest miejscem do precyzyjnego rozgryzania określonych tematów oraz testowania nowych pomysłów. Po drugie stwórz poczucie wspólnoty, które w dobie marketingu edukacyjnego jest najlepszym sposobem budowania relacji z publiką w mediach społecznościowych.

Każdy chce czuć się wyjątkowo, a grupa na Facebooku może to zapewnić. Zarówno zamknięte i tajne dają możliwość dużej selekcji administratorowi, co oznacza, że mogą tam być tylko osoby, które zaakceptujesz. Grupa tajna ma taką specyfikę, że tylko członkowie mogą znaleźć grupę, sprawdzić, kto do niej należy i zobaczyć posty. Zamknięta – wszyscy mogą znaleźć grupę, ale tylko członkowie mogą sprawdzić, kto do niej należy i zobaczyć posty.

Obie opcje mogą pomóc w budowaniu poczucia wyłączności dla osób, którym na to zezwolisz. Jednocześnie umożliwiają udostępnianie treści tylko tym, którzy są ich częścią. Jest to świetna opcja jeśli tworzysz np. ciąg wpisów prezentujących temat krok po kroku lub wykorzystujesz moduł – edukacja społecznościowa.

Jako szef grupy miej świadomość, że aktywna grupa, to w dużej mierze Twoja aktywność. Dlatego wrzucaj przynajmniej jeden post dziennie i warto raz w tygodniu przeprowadzić transmisję wideo. Generalnie ustal o której godzinie na miejsce publikacja wpisów i staraj się trzymać określonych ram czasowych.

Zasady Wewnątrzgrupowe

Zachęcaj do komentowania poprzez zadawanie pytań, ponieważ to budzi zaangażowanie i skłania Facebooka do promowania Twojej grupy na pasku bocznym. Nieaktywna grupa najzwyczajniej nie jest preferowana, czyli nie wchodzi do puli grup proponowanych.

Raz w tygodniu wrzucaj post (w ustalonym dniu), gdzie w komentarzach członkowie grupy będą mogli pochwalić się jakie mają strony, w jakich działają projektach – niech się promują, czyli ogłoś, np. czwartek dniem spamera w grupie.

Po kliknięciu w zakładkę statystyki grupy pojawią się najaktywniejsze osoby. Raz w tygodniu, np. w piątek, podziękuj im za angażowanie w rozwój społeczności. Możesz przekazać im bonus lub okolicznościowy gratis, co skłoni pozostałych uczestników do zwiększenia aktywności.

W opisie grupy, który jest zlokalizowany na pasku bocznym (po prawej) zamieść link do zapisu na listę mailingową lub do sklepu, czy też innego ważnego dla Ciebie miejsca w wirtualnej rzeczywistości. Widoczność tego miejsca spowoduje, że będą to naturalne wejścia osób zainteresowanych tematem.

Po serii ogólnych wskazówek dotyczących prowadzenia grupy przechodzimy do szczegółów. Staraj się umieścić słowo kluczowe w nazwie i linku – w przypadku grup bardziej ogólnych. Jeśli tworzysz grupę wokół określonej marki (projektu, oferty, produktu, usługi) ma to dla Ciebie mniejsze znaczenie i frazy pod pozycjonowanie tracą na wartości.

Po skonfigurowaniu ustawień i dodaniu grafiki stwórz post powitalny, który przypniesz na górze, by każdy mógł się z nim zapoznać. Taki post powinien określać reguły panujące w Twojej społeczności oraz co i kiedy publikujesz. Np. w poniedziałek o 20.00 coś zakulisowego, we wtorek o 20.00 linki do nowych wpisów na blogu, w środę o 20.00 wideo, w czwartek o 20.00 dzień spamera, a w piątek o 20.00 bonus dla najaktywniejszej osoby w grupie.

Jak Promować Grupę Na Facebooku

Po pierwsze powiąż grupę z fanpage. Wtedy jeśli masz ustawiony przycisk na fanpage to jest to widoczne w grupie (na górze, po prawej). Przycisk może przecież przenosić bezpośrednio na stronę przechwytującą email lub do sklepu. Ponadto, ktoś buszuje po Twoim fanpage, więc natrafi na info o grupie i może skusi się na wejście do niej.

Z zapraszaniem znajomych do grup różnie bywa, najczęściej gorzej niż lepiej, ale to pozostawiam do Twojej oceny. Raczej nie poleca się tego, a spamerzy powiedzieliby, że to metoda numer jeden. To nieprawda! Jeśli ktoś nie przyjdzie z własnej woli, to co najwyżej możesz wyhodować sobie rasowego hejtera. Zresztą w tym przypadku nie chodzi o ilość osób, a o jakość…

Jeżeli masz inne profile w social media, to wrzuć tam informację, że masz grupę na Facebooku. Niech wszyscy wiedzą, że poza formalnymi działaniami, pokazujesz nieco swój świat biznesowy od kuchni oraz udostępnij link do grupy w innych grupach, np. tych z kategorii ogłoszenia.

Jeśli prowadzisz kanał na YouTube, to zamieszczaj link do grupy pod każdym filmem (możesz również nagrać film lub wrzucić intro promujące Twoją grupę na YT). Ponadto na stronie developers.facebook.com/docs/plugins/group-plugin możesz wygenerować kod widgetu grupy, a następnie umieścić go na swoim blogu – na bocznym pasku.

Na koniec wrzuć wpis promujący grupę na forum.gazeta.pl. Odpowiednio dobrany tytuł z frazą kluczową spowoduje, że Twój wpis w 48h pojawi się w TOP10 Google. A we wpisie będzie oczywiście link do Twojej grupy z krótkim opisem czego ona dotyczy.

 

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz