• Home
  • Blog
  • Email Marketing, Czyli Jak Napisać Emaila.

Email Marketing, Czyli Jak Napisać Emaila.

jak napisać emaila
Email marketing, czyli jak napisać porywającego emaila? Marketerzy piszą czasami tak głupie emaile, że trudno połapać się o co w tym wszystkim chodzi. Poznaj starą szkołę pisania perswazyjnych wiadomości, która gwarantuje sukces…


Chcesz wiedzieć więcej? Polub naszą stronę!


Napisanie porywająco skutecznego emaila jest sztuką! Samo zawarcie w nim powitania, treści i pożegnania to zbyt mało. Oto przykład, który absolutnie nie daje jakichkolwiek szans na rozpoczęcie współpracy: „Mam nowy program i chciałbym żebyś zarejestrował się z mojego refa. Na wszelki wypadek przesyłam Ci link http://…”.

Zostawmy powyższy przykład bez komentarza, ponieważ szkoda na to czasu i przejdźmy do sedna sprawy…

TEMAT EMAILA

Nie znam Twojej opinii i Twojego doświadczenia w tym zakresie, ale tego typu tytuły: dziękuję ci, to już jest koniec, hej, ostatnia szansa itd. nie biorą mnie z prostej przyczyny – zbyt często były używane.

Tak na marginesie, swego czasu ktoś rzucił w sieci hasło, że dobrze działa informacja o tym, iż w sobotę wydarzy się coś wyjątkowego w moim życiu. Finał był taki, że w piątek otrzymałem kilka emaili: „Sobota jest dla mnie szczególnym dniem – biorę ślub i z tej okazji chciałbym zaproponować Ci 50% rabatu…”.

To co jest często używane niestety szybko zużywa się! Oczywiście, gdy pisze do nas czołowy marketer, to często otwieramy emaila bez większego zastanawiania się, czy warto. Co sądzisz o takiej propozycji?…

Czy Znasz Moją Sekretną Metodę Kiszenia Ogórków?

W powyższej konstrukcji wykorzystujemy element tajemniczości, a po drugie dajemy wyraz głównej treści wiadomości.

POWITANIE

Czy jest różnica pomiędzy witaj, a witam? Tak!

Witam – witam pana. Nigdy nie powiesz witaj pana, bo to brzmi nielogicznie! Witam, jest bardziej oficjalnie niż witaj. A więc, to której formy użyjesz zależy od treści przekazu.

Jeżeli piszesz lekki piątkowy email do subskrybentów listy mailingowej z pewnością użyjesz powitania w stylu: „Witaj :)”. Jeżeli będzie to poniedziałkowy email, charyzmatyczny i silny w przekazie – napiszesz „Witam!”.

ZWROT WPROWADZAJĄCY

Jak zrobić wyjątkowe ogórki kiszone?

Nie wnikając w psychologiczne wywody, najsilniejszym perswazyjnym otwieraczem jest pytanie rozpoczynające się od słowa „jak”.

Nieco inna konstrukcja z użyciem „Czy już…”.

Czy już znasz sposób na zrobienie rewelacyjnych ogórków kiszonych?

Od wprowadzenia zależą emocje czytelnik, dlatego używasz słów spiętrzających: wyjątkowy, niepowtarzalny, rewelacyjny itp., a czytelnik zaczyna odczuwać Twoje słowa.

Mam dla Ciebie smutną wiadomość…

Jeżeli zaczniesz tak emaila, to z całą pewnością czytelnika ogarnie smutek. Jak wielu speców od marketingu rozpoczyna w tak idiotyczny sposób emaile? Nie popełniaj tego błędu.

HISTORIA

Pamiętam to jak dziś, kiedy przyglądałem się rytuałowi mojej babci… Miałem wtedy kilka lat, a ona była dla mnie wzorem wspaniałej kobiety. Siedzieliśmy na drewnianej ławeczce, a obok nas rozkwitały cudownie pachnące malwy.

Jej spracowane dłonie wsuwały do słoika jędrne ogórki, a moim zadaniem było noszenie słoików na stojący tuż obok stolik. Na koniec Zosia – tak miała na imię moja babcia dodawała do słoików kilka tajemniczych składników. Ta receptura jest pilnie strzeżonym sekretem przekazywanym z pokolenia na pokolenie…

Każdy z nas jest dzieckiem – dużym dzieckiem, a historie opowiadali nawet jaskiniowcy swoim dzieciom. Historie były z nami, są i będą. Historie tworzą specyficzną aurę i modelują zachowania odbiorcy.

Było pytanie wprowadzające – musi być reakcja, a najlepszą będzie krótka historia.

PYTANIE CZY JUŻ WIESZ

Czy chcesz poznać tę najbardziej tajemniczą recepturę na niepowtarzalne ogórki kiszone?

Jasne, że tak!

Ale odbiorca musi sam wpaść na ten genialny pomysł jakim jest nieodparta potrzeba poznania tego sekretu…

WSKAZANIE OCZEKIWANEJ AKCJI

Sprawdź teraz na http://…

Nie wymaga to chyba komentarza. Po prostu wskazujesz gdzie znajduje się rozwiązanie do postawionego pytania…

POŻEGNANIE

Do usłyszenia! Imię Nazwisko

Chyba jest to najrzadziej omawiany element emaila. Ja stosuję zwrot do usłyszenia, po którym wpisuję imię i nazwisko. Robię tak z prostej przyczyny – zwrot do usłyszenia daje informację, że nie przerywam kontaktu i niebawem odezwę się.

POST SCRIPTUM

PS. Satysfakcja gwarantowana!
PPS. Dokładnie w piątek wyślę Ci kolejną ciekawą propozycję…

Post scriptum, to dopisek do listu umieszczony na końcu, tuż po podpisie autora. Przy wielokrotnym użyciu post scriptum powtarza się początkową literę P i tak oto drugi dopisek to PPS. (post post scriptum), trzeci to PPPS., itd.

Upraszczając temat! W post scriptum umieszczaj informację dotyczącą gwarancji oraz przekazuj zapowiedź kiedy czytelnik otrzyma kolejnego emaila. To genialne miejsce do krótkiego podsumowania, ponieważ wielu czytelników skanuje treść zatrzymując się w sekcji PS…

PODSUMOWANIE

Witaj…

Jak zrobić wyjątkowe ogórki kiszone?

Zanim powiem Ci jak to zrobić, koniecznie musisz poznać ciekawą historię.

Pamiętam to jak dziś, kiedy przyglądałem się sierpniowemu rytuałowi mojej babci… Miałem wtedy kilka lat, a ona była dla mnie wzorem wspaniałej kobiety. Siedzieliśmy na drewnianej ławeczce, a obok nas rozkwitały cudownie pachnące malwy.

Jej spracowane dłonie wsuwały do słoika jędrne ogórki, a moim zadaniem było noszenie słoików na stojący tuż obok stolik. Na koniec Zosia – tak miała na imię moja babcia dodawała do słoików kilka tajemniczych składników. Ta receptura jest pilnie strzeżonym sekretem przekazywanym z pokolenia na pokolenie…

Czy chcesz poznać tę najbardziej tajemniczą recepturę na niepowtarzalne ogórki kiszone?

Sprawdź teraz na http://…

Do usłyszenia! Imię Nazwisko

PS. Satysfakcja gwarantowana!
PPS. Dokładnie w piątek wyślę Ci kolejną ciekawą propozycję…




Klikając Przycisk Messengera,
Otrzymasz Codziennie Jedną Metodę
Zdobywania Poleconych.



Tomasz M. Pietrzak? Zawodowo na starcie operator szpadla, następnie nauczyciel, później pracownik biurowy z awansem na stanowisko kierownika, a finalnie włodarz gminy. Ponadto bloger i autor poradników oraz książki wydanej przez Złote Myśli pt. „JAK ZOSTAĆ SZEFEM”.

Dziś oddaje Tobie kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszystkie szczeble zawodowe, podjął dziesiątki prób i przetestował życie oraz marketing. Krótko mówiąc: minimalista, który nauczy Cię jak stworzyć podziemne centrum propagandy…


#email #emailmarketing #jaknapisaćemaila