Jak Napisać Biogram Na Instagramie?

jak napisać biogram na instagramie
Jak napisać biogram na Instagramie? Biogram jest Twoim elevator pitch, a na pewno znasz to pojęcie. To takie krótkie, ekspresowe przedstawienie się, które powoduje, że ktoś może mieć ochotę na współpracę z Tobą (lub nie)…


Polub naszą stronę na Facebooku!


Biogram jest Twoim osobistym punktem sprzedaży w obrębie Instagrama. Takim, które działa na Twoich idealnych klientów. Dlatego skup się na odbiorcy! Napisz, czego może oczekiwać, czego nauczyć, co zdobyć, jaki to będzie miało wpływ na jego życie, czym może się zainspirować, a czym podekscytować.

IMIĘ NAZWISKO I NAZWA UŻYTKOWNIKA

Po pierwsze – pole imię i nazwisko. To pole oraz nazwa użytkownika, czyli pole numer dwa są jedynymi polami, które Instagram bierze pod uwagę podczas wyszukiwania, dlatego masz dwie opcje. Albo konsekwentnie działasz promując swoje imię i nazwisko jako markę lub korzystasz w tym miejscu ze słów kluczowych.

Oczywiście najbardziej eleganckim rozwiązaniem jest imię i nazwisko! A jeśli posiadasz drugie imię, to już w ogóle rewelacja, ponieważ wtedy wygląda to tak: Tomasz M. Pietrzak. Pamiętaj, by w tych dwóch polach nie używać cyfr i innych dziwacznych znaczków. Profesjonalizm, to w tym przypadku wyłącznie ciąg liter.

OPIS

Teraz kilka słów o opisie! Biogram na Instagramie wyjaśnia kim jesteś (Ty, firma, marka itd.) i co robisz (zawód, działalność itd.). Jeśli chcesz wyróżnić się czymś konkretnym powinieneś uwzględnić to w swoim BIO.

Faszerowanie tego pola słowami kluczowymi nie ma większego celu, ponieważ nie ma znaczenia wyszukiwawczego! Warto natomiast użyć emotikonów i markowego hasztagu, ponieważ podnosi to walory estetyczne. Jeszcze jedna uwaga! Dodaj podziały wiersza, by poprawić czytelność.

WEZWANIE DO DZIAŁANIA PLUS LINK

Nie zapomnij, by na końcu umieścić call to action, czyli wezwanie do określonej akcji. Może to być np. wezwanie do odwiedzenia Twojej strony internetowej. Idealnym rozwiązaniem jest nie odsyłanie osoby klikającej w link do strony głównej, ponieważ wtedy wrzucasz wszystkich do jednego worka.

Zamiast tego stwórz specjalną podstronę przeznaczoną tylko dla osób wchodzących z Instagrama. Na tej podstronie krótko podziękuj za to, że ktoś Cię obserwuje i że trafił na Twoją stronę, ale też daj coś od siebie – coś co będzie przeznaczone specjalnie dla klientów z Instagrama.

Ten link powinien wyglądać krótko, ładnie i estetycznie – unikaj długich adresów. Ta podstrona to wejście do Twojego lejka sprzedaży, czyli powinna się tam znaleźć prośba o pozostawienie adresu email lub subskrypcja messengera.

Pamiętaj również, by ten link miał podpięte statystyki. Zweryfikujesz wtedy, jak dużo osób korzysta z niego i ile osób pozostawia swoje dane. Póki co w obrębie Instagrama jest to jedyne miejsce, gdzie możesz wrzucić klikalny link, dlatego wykorzystaj tę lokalizację maksymalnie.

Innym ciekawym rozwiązaniem jest użycie tzw. drzewa linków, które wygenerujesz dzięki, np. linktr.ee tworząc w ten sposób swoiste menu. Na początek logujesz się na stronie za pomocą swojego konta na Instagramie.

Następnie dodajesz swoje linki wraz z opisem. Tworząc drzewo linków masz na bieżąco podgląd jak ono wygląda. Jest to bardzo praktyczne pod względem marketingowym, ponieważ daje opcję wyboru odbiorcy. Jedna osoba chce darmowy materiał, inna szybki kontakt, a jeszcze inna chce poczytać bloga…

Jeśli Twoje menu jest już gotowe, wystarczy skopiować link i umieścić go w Instagramowym BIO. Ponadto możesz zmienić kolejność, kolor tła, dodawać nowe linki – wystarczy, że zalogujesz się do serwisu i wprowadzisz zmiany.

PRZYKŁAD

Podsumowując! Najprostszy i najskuteczniejszy biogram wygląda tak…

Imię Nazwisko
Kim Jestem
Co Tobie Dam
Wezwanie Do Działania
Link






tegonieuczawszkole.pl

Tomasz M. Pietrzak. Zawodowo na starcie operator szpadla, następnie nauczyciel, później pracownik biurowy z awansem na stanowisko kierownika, a finalnie włodarz gminy. Ponadto bloger i autor poradników oraz książki wydanej przez Złote Myśli pt. JAK ZOSTAĆ SZEFEM.

Dziś oddaje Tobie kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszystkie szczeble zawodowe, podjął dziesiątki prób i przetestował życie oraz marketing. Krótko mówiąc: minimalista, który nauczy Cię jak stworzyć podziemne centrum propagandy…