• Home
  • Blog
  • Jak Napisać Artykuł Na Bloga?

Jak Napisać Artykuł Na Bloga?

jak napisać artykuł na bloga
System społecznych przekonań tak jest skonstruowany, że postrzega autorów wszelkich publikacji jako autorytety w swojej dziedzinie. Czy zastanawiałeś się, co odróżnia guru sprzedaży online od przeciętnego sprzedawcy?…


Chcesz wiedzieć więcej? Polub naszą stronę!



Każdy autor doskonale wie, iż pisanie, to prestiż i szybka ścieżka do sławy. Podczas, gdy większość sprzedawców próbuje promować produkty i usługi, doświadczeni sprzedawcy promują siebie, a w ich dążeniu do bycia dużo lepszymi, np. pisarzami od swoich konkurentów oni ciągle piszą, piszą, piszą…

Jak więc można dostać się na tę ścieżkę? Zacznij pisać artykuły na bloga. Jest to najprostsza droga do rozpoczęcia budowania marki. Nie zapominaj również, że treść stanowi bazę wyjściową do stworzenia prezentacji lub nagrania wideo – jest wtedy scenariuszem.

PO CO PISAĆ ARTYKUŁY

W świecie zarabiania przez internet generowanie ruchu jest kluczem do sukcesu, a jedną z metod jego pozyskania są treści publikowane na blogach, portalach z artykułami do przedruku oraz w social media tj. facebook, czy instagram. Odpowiedni dobór słów kluczowych skutecznie umiejscawia artykuł jak również link docelowy w wynikach wyszukiwania google, a więc jest działaniem długofalowym.

Z badań jakie przeprowadzono w tym zakresie wyciągnięto pewien wniosek, a mianowicie, iż skłonność do podjęcia określonej akcji przez osoby, które samodzielnie wyszukają artykuł jest 10 razy większa niż osób pozyskiwanych z innych źródeł. Artykuły są przeciwieństwem ogłoszeń, które tracą na wartości każdego następnego dnia po opublikowaniu (są to komunikaty ograniczone czasowo) – one nabierają wartości z każdym kolejnym dniem…

Czy zdanie: „Nie każdy jest pisarzem!” jest prawdziwe? Nie i nie ma jakiegokolwiek znaczenia, a to dlatego, że nie musisz pisać samodzielnie artykułów – możesz je kupić, ale o tym za chwilę… Nie rozmawiajmy jednak teraz o kupowaniu artykułów, ponieważ po przeczytaniu tego poradnika poradzisz sobie perfekcyjnie z ich pisaniem – wręcz po mistrzowsku…

Pamiętaj, że strategicznie chodzi o pokazanie eksperckiej pozycji, a dopiero skierowanie czytelników na stronę docelową, gdzie można uzyskać więcej informacji. Sprzedaż zawsze odbywa się na stronie sprzedażowej, a nie bezpośrednio w artykule.

Doskonale wiesz jak trudno dzisiaj uzyskać wpisy w wartościowych serwisach, co wiąże się z pozyskiwaniem linków zwrotnych wspomagających pozycjonowanie. Coraz częściej warto zwracać uwagę nie na ilość, a na jakość, dlatego zamiast mścić się na 100-u bezwartościowych preclach lepiej napisać 10 artykułów…

NISZA I SŁOWA KLUCZOWE

Ustawienie się obok setek innych sprzedawców w tej samej branży i wygranie z nimi, to jest twój cel! Proces ten nazywany jest kreowaniem marki. Twoim celem jest wykreowanie swojego nazwiska (bloga), jako eksperta w danej dziedzinie, a każdy artykuł, który napiszesz powinien wzmacniać tę ideę. Przy podejmowaniu decyzji o tym, co masz napisać musisz pamiętać o długoterminowym celu.

Za każdym razem, kiedy czytelnik dostrzeże twój artykuł powinien od razu pomyśleć o tobie (blogu), jako o ekspercie. Autor artykułu zawsze w mniejszym lub większym stopniu postrzegany jest jako ekspert w rozwiązywaniu określonych problemów. Gdy już zaczniesz być rozpoznawany jako osoba umiejąca rozwiązywać problemy, zawsze będzie na ciebie popyt. Świat sam utoruje ci drogę do sławy.

RODZAJE ARTYKUŁÓW

PORADY

Artykuł dostarcza czytelnikom wskazówki w określonym temacie, np. jak zarabiać, jak stworzyć… Warto, by tytuł zawierał informację ile jest tych wskazówek (np. 5 kroków do…), a poszczególne akapity powinny być wyraźnie wyodrębnione (punkty, numerowanie, itp.).

Świetnym przykładem portalu typu „jak” jest https://www.ehow.com. Pada pytanie, będące wynikiem określonego problemu, ale tylko jednego problemu, a nie 10-ciu. Problem jest opisany i wyolbrzymiony we wstępie, następie zaprezentowane są poszczególne kroki, a w podsumowaniu wrzucony link docelowy – po więcej…

HISTORIA

To opowiedzenie przeżycia, przejścia autora, choć nie zawsze, ponieważ może to być studium przypadku dotyczące innej osoby. Czyli opis określonego przypadku w odniesieniu do wybranej niszy rynkowej. Tego typu treści zawierają stwierdzenie faktów oraz elementy opisowe pobudzające emocje czytelnika. Ta forma literacka dla naszych potrzeb najlepiej oddaje ideę od zera do bohatera.

REKOMENDACJA

Jest używana w celu promocji określonego produktu, biznesu. Recenzje w formie artykułu, to połączenie dwóch form literackich, z których każda ma swoje zalety i wady. Rekomendacja w formie artykułu to hybryda przeznaczona głównie dla masowego odbiorcy tekstów w sieci: wartościowa, ale lekkostrawna…

Jako że jest to literacki miks ma elementy recenzji i polecenia. Zacznijmy od tego, co zostaje z recenzji. Opisujesz produkt, biznes, więc musisz podać jego pełną nazwę (tak, by czytelnik miał stuprocentową pewność o czym czyta), musisz napisać, kto jest za ten produkt odpowiedzialny (za film – reżyser, za książkę – autor).

Recenzja produktu musi być wszechstronna. Nie ma znaczenia, co opisujesz, byleś robił to dokładnie. Kupione recenzje i tak prędzej, czy później tracą swoją moc. Recenzja to forma obiektywna i taką ma pozostać również w formie artykułu.

Właśnie, artykuł… Tu jest problem, bo artykuł z zasady jest formą subiektywną, więc trochę gryzie się to z wymogami względem recenzji. A może to tylko pozory? Możesz produkt, który oceniasz pozytywnie, komuś odradzić. To jest właśnie ten autorski komentarz, który nie musi być obiektywny. Co prawda takie porady nie mogą pozostać nieuzasadnione, ale pojawiać się mogą.

Plus jest taki, że stosując tę formę możesz zrezygnować ze ściśle hierarchicznej struktury tekstu na rzecz nieco luźniejszej, wzbogaconej dygresjami. Także język i jego styl nie muszą być sztywne. Artykuł ma się lekko czytać, więc dostosowujesz formę przekazu do wymagań grupy odbiorców.

WYWIAD

Jest to rozmowa pomiędzy dwoma osobami lub grupą osób, podczas której prowadzący zadaje określone pytania w celu uzyskania odpowiedzi na nie. Wywiad ma więc strukturę: pytanie – odpowiedź. Inne formy nie muszą w ten sposób zachowywać procesu pozyskiwania informacji, ale wywiad jest gatunkiem interakcyjnym, opartym na dialogu.

Często w przypadku wywiadów, będących przytoczeniem słów wymagana jest autoryzacja, czyli akceptacja przez rozmówcę końcowej wersji tekstowej przeznaczonej do publikacji.

Musisz wiedzieć, że ludzki egoizm nie zna granic! A w przypadku wywiadów jest to bardzo istotne i ma znaczenie praktyczne. Sformułuj kilka pytań i wyślij je do znanej osoby (lub osób) w twojej branży wyjaśniając jej, że odpowiedzi będą udostępnione na twoim blogu. Masz duże prawdopodobieństwo, że ta osoba nakręcona chęcią pokazania swojej pozycji udzieli ci odpowiedzi, a ty zyskasz świetny i unikalny tekst do napisania artykułu.

PORADY DOTYCZĄCE ARTYKUŁÓW

Treść Twojego artykułu to miejsce, w którym realizujesz obietnice dane w tytule. Jest to element, w którym dostarczasz towar. Musisz więc dać czytelnikowi konkretne i praktyczne pomysły, które mogą być natychmiast zastosowane w celu rozwiązania jego problemu. Stwórz mentalne obrazy w umyśle czytelnika i odwołaj się do jego zmysłów tak, by faktycznie doświadczył tego o czym napisałeś.

Zastanówmy się chwilę jak to jest z chwytliwymi reklamami? Czytając reklamy (teksty ofertowe, emaile, ogłoszenia) z pewnością zauważyłeś jak wiele z nich jest notorycznie powielanych. Nie tylko przeciętny marketingowiec pisze mdłe i nieciekawe komunikaty – najlepsi również…

Jeżeli chcesz napisać skuteczną reklamę, musisz pamiętać o tym, że wszyscy ludzie myślą obrazami. Kiedy istnieje wybór między logiką i emocją – emocje zawsze wygrywają. Są tylko dwa powody, dla których czytelnicy podejmą działanie: by pójść w kierunku przyjemności lub by odejść od bólu. Bez względu na to, jak złożeni i wyrafinowani jesteśmy, w głębi duszy mamy dokładnie te same nadzieje, marzenia i pragnienia.

Czy Twoje reklamy są chwytliwe, czy po prostu starasz się działać w oparciu o te same schematy? Spraw, by czytelnik wyobraził sobie korzyści jakie osiągnie, a więc chwyć potencjalnych klientów używając emocji i narób im apetytu. Ta sama koncepcja odnosi się do pisania artykułów. Spraw, by twój artykuł był chwytliwy!

BŁĘDY PODCZAS PISANIA ARTYKUŁÓW

ARTYKUŁ TYPU OFERTA SPRZEDAŻOWA

Ustaliliśmy, że w ebiznesie zadaniem artykułu jest rozwiązanie określonego problemu! Jeżeli pójdziesz w stronę oferty sprzedażowej zmarnujesz szansę na przeprowadzenie transakcji handlowej. Pamiętaj! Od sprzedaży są strony sprzedażowe.

Wielokrotnie testowałem na różnych blogach promujących określone produkty, co lepiej sprzedaje – artykuły rozwiązujące problem, czy promujące produkt? Otóż, najlepiej sprzedawały blogi zawierające jeden baner na bocznym pasku i ani jednego słowa więcej o produkcie pod który założony był blog…

UNIKAJ FAKTÓW, KTÓRYCH NIE SPRAWDZIŁEŚ

Nie dokładaj sobie sam autorytetu przez wprowadzanie w błąd czytelników i nie składaj obietnic bez pokrycia. Najłatwiej zauważyć to na blogach opisujących zarabianie przez internet, którego autor fizycznie nie zarabia, a robi to jedynie teoretycznie…

Kłamstwo i nabijanie w butelkę, to powszechne atrybuty sloganu – zarabianie przez internet. Kiedy zaczniesz pisać o swoich doświadczeniach związanych z rozpoczynaniem działalności, swoich porażkach i małych sukcesach szybciej zdobędziesz audytorium niż osoba wypisująca bzdury o zarabianiu tysięcy dolarów w jakimś fikcyjnym projekcie…

ZBYT KRÓTKIE ARTYKUŁY

Krótki może być sms, ale niestety artykuł powinien zawierać minimum 300 słów, optimum 500, maksimum 800. Oczywiście są to wartości umowne! Opowiadanie erotyczne będzie z pewnością dłuższe od instruktażowego wpisu krążącego wokół trzech kroków. Tak naprawdę artykuł ma odpowiednią długość, kiedy jesteś w stanie utrzymać uwagę czytelnika.

NIE KOPIUJ TEKSTÓW

Po pierwsze łamiesz zasady etyczne, ja już tu pomijam uwarunkowania prawne! Rozwiązania opisane w innych artykułach lub publikacjach są oczywiście do wzięcia, ale plagiat tekstu ma się nijak do budowania indywidualnego wizerunku i mija się z tego typu działaniami. Po drugie algorytmy google nie tolerują wielokrotnego używania tych samych treści pod przykrywką różnych linków.

TYTUŁ ARTYKUŁU

Dobry artykuł zaczyna się od świetnego tytułu, a w wirtualnym świecie to kluczowa sprawa. Jak więc tworzyć zabójcze tytuły? Pamiętaj! Masz tylko jedno podejście, by przykuć uwagę czytelnika i zmusić go do przeczytania twojego artykułu.

Sekret napisania tytułu, który skusi czytelnika do przeczytania artykułu opiera się na odwołaniu do jego własnego interesu. Tytuł musi pobudzić czytelnika do działania pokazując mu jakie korzyści uzyska z poświęcenia swojego cennego czasu na poznanie twojej propozycji.

Jednym z najskuteczniejszych otwieraczy jest słowo „jak”. Czytelnik natychmiast zwraca uwagę na tytuł: „Jak…”, który rozwiąże jeden z jego palących problemów.

Kolejną skuteczną metodą zwrócenia uwagi czytelnika są tytuły z użyciem: „Czy…”. Ten typ tytułu przemawia do czytelnika na poziomie emocjonalnym. Zwróć uwagę podczas czytania poniższego przykładu na swoją podświadomą tendencję do udzielenia odpowiedzi na pytanie: „Czy masz kontrolę nad…?”.

Trzeci typ tytułów związany jest z poleceniami – polecenie natychmiast skupia uwagę. Jesteśmy zwierzętami stadnymi i w genach mamy zakodowane impulsy reagujące na polecenia. Np…

Sprawdź…
Zobacz…
Ustaw swój cel na…

Używaj również tytułów, które zawierają liczby. Wielokrotnie łączy się słowo „sekret” z liczbami – efekty są fenomenalne. Oto kilka przykładów…

Jak zarabiać 3.579,00 zł miesięcznie…
10 sekretów udanego marketingu sieciowego…
7 tajemnic dotyczących skutecznego działania…

WSTĘP DO ARTYKUŁU

Kiedy już przyciągniesz uwagę swoim zabójczym nagłówkiem, musisz ją utrzymać mocnym zdaniem wprowadzającym. Dlaczego? Ponieważ czytelnik przejawia krótką chwilę uwagi i celem zdania wprowadzającego jest zmuszenie go do przeczytania artykułu. Warto więc używać formy pytającej podczas tworzenia takiego zdania. Oto przykład: „Jesteś gotowy, by przenieść swój biznes na wyższy poziom, czy szukasz wymówek, by nie pójść błyskawicznie na dno?”.

W tej sytuacji następuje chwilowe zawieszenie na pytaniu i zostaje zarzucona przynęta skłaniająca do przeczytania celem znalezienia odpowiedzi na postawione pytanie.

Inną metodą jest stosowanie odważnych stwierdzeń w zdaniu wprowadzającym. Czytelnik zmuszony jest do przeczytania artykułu, by dowiedzieć się, w jaki sposób autor ustosunkował się do postawionej tezy. Przykład: „Nasze umysły są jak…”, „Strzelają do mnie śmiesznymi sloganami, a ja biorę to na klatę…”.

Jeżeli nie wiesz jak zacząć, to najprostszym rozwiązaniem jest wpisanie w wyszukiwarce Google, frazy: „biznes cytaty” lub „pieniądze cytaty”…

Przykład… Swego czasu Marylin Monroe stwierdziła: „Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy.”…

Nie ma prostszego rozwiązania, gdy masz dziurę myślową i nie wiesz jak rozpocząć tekst własnymi słowami – rozpocznij go słowami wypowiedzianymi przez inną osobę.

Omówiliśmy co zrobić dla czytelnika, ale jest inna bardzo ważna funkcja pierwszego zdania, którą kierujemy pod adresem google. W pierwszych akapicie musisz zawrzeć najistotniejszą dla ciebie frazę, na którą będzie pozycjonowany artykuł. Owszem jeżeli masz rzeszę stałych czytelników google może nie mieć dla ciebie tak dużego znaczenia, ale na starcie niestety musisz wziąć to pod uwagę…

TREŚĆ ARTYKUŁU

Odwieczne pytanie: ile słów powinien zwierać artykuł? Z wszelkich rozważań na ten temat warto wyciągnąć wnioski, że powyżej 800 słów, to maksimum. Rzućmy okiem na minimum! Poniżej 300 budzi poczucie niskiej wartości w oczach czytelnika, ale również dla google. A więc przedział od 300 do 500 jest najbardziej optymalny.

A więc startujemy! Klawiatura, monitor i co dalej? Po pierwsze pisz spontanicznie i nie przejmuj się gramatyką, ortografią i stylistyką – na to będzie czas później. Po prostu zacznij! Napisz o tym, co jest ważne dla odbiorcy, czyli postaw problem i zaproponuj rozwiązanie, tak jak podczas rozmowy z przyjacielem.

Czy można zastosować coś takiego? „Ta informacja pomogła wielu osobom i jest ważna również dla ciebie!”. Z tego zdania wynika, że podzielisz się swoją cenną wiedzą – pomóż innym zaoszczędzić czas i pieniądze, po to by jak najszybciej osiągnęli określony cel.

Czytelnicy chcą dowiedzieć się, jak uniknąć porażki i jak błyskawicznie osiągnąć coś, czego pragną na zasadzie: „Mam problem – powiedz mi, jak go rozwiązać!”. To sprawia, że odbiorca zaczyna analizować, gdy artykuł odpowiada na jego pytanie…

Wróć pamięcią do chwili kiedy miałeś problem i próbowałeś coś z nim zrobić. Sprawdziłeś jedną, drugą, trzecią opcję i udało się. Sukces był nagrodą za pokonanie określonej przeszkody.

W wirtualnym świecie nasączonym jak gąbka marketingiem pisanie o dupie marynie nie ma celu. Codziennie powstaje tysiące blogów, a czytane są wyłącznie te, które prezentują praktyczne rozwiązania…

Dzisiaj informacja jest najcenniejszym dobrem, a czytelnicy chcą wiedzieć jak coś zrobić. Wiem, że każdy ma to coś, które może pomóc innym – wystarczy przełamać barierę. Większość osób usprawiedliwia się wymyślając fikcyjne wymówki typu: „Nie wiem od czego zacząć i nie wiem, co napisać.”. Zacznij! A będziesz zdumiony potencjałem jaki drzemie w tobie.

Staraj się, by akapity były krótkie, kilku wersowe i nie upychaj wszystkiego w jednym punkcie. Bądź kreatywny, wstawiaj zabawne zwroty, zdania, ale skupiaj się na oferowaniu porad na temat rozwiązania określonego problemu. Przydługie zlepki myślowe są męczące! Czytelnik skanując artykuł po prostu pomija nierozdzielony tekst. Korzystaj również z numeracji i punktorów. Taki styl pokazuje chronologiczność poszczególnych kroków powodując, że całość odczytywana jest jako wartościowa porada.

Istnieje prosty system do tworzenia artykułów o wysokiej jakości zgodnie z określonym zapotrzebowaniem. Gdy ta formuła stanie się dla ciebie drugą naturą, twoje artykuły praktycznie będą pisały się same. Poniżej przedstawiam podstawowy zarys…

Najprostszy sposób na napisanie artykułu, to wypunktowanie chronologicznie czynności, które utworzą następnie akapity. Utwórzmy więc spis treści dla artykułu, np. o tanich zakupach.

O grupie konsumenckiej dowiedziałem się…
Przeczytałem dostępne informacje…
Zarejestrowałem się…
Poznałem materiały marketingowe…
Wziąłem udział w webinarze…
Dokonałem pierwszego zakupu…
Zamieściłem ogłoszenia i artykuły…
Buduję zespół współpracowników…
Zyskuję, ponieważ oszczędzam czas i pieniądze…
Odbieram premie związane z kolejnymi etapami rozwoju grupy…

Te 10 punktów to 40 wyrazów, 350 znaków. Zakładając, że optimum to 1500 – 2000 znaków jedyne co pozostaje do zrobienia to dopisanie około 1500 znaków – po 3 zdania do każdego punktu… Możesz podzielić te 10 punktów i utworzyć 2 lub nawet 3 artykuły, co będzie korzystniejszym rozwiązaniem dla ciebie. Pamiętaj! Z całą pewnością taki schemat można dopasować do wszystkich innych tematów, na które będziesz pisał artykuły.

Skąd brać pomysły? Choćby z portali anglojęzycznych. Jeżeli nie znasz angielskiego w stopniu umożliwiającym ci swobodne tłumaczenie możesz skorzystać z TRANSLATORA GOOGLE. Nie będzie to mega tłumaczenie, ale oddaje ideę, a przy okazji, gdy dołożysz swoją interpretację nie będziesz miał okazji do zerżnięcia kropka w kropkę tekstu innego autora. Druga możliwość, to zakup tłumaczenia, np. na allegro.

Chciałbym w tym miejscu zaprezentować ci kolejne praktyczne rozwiązanie. Czasami nie mamy ochoty pisać, albo rozprasza nas fakt przeglądania materiałów źródłowych. Co wtedy? Możesz nagrać swoje wypowiedzi na dyktafon – każdy telefon komórkowy posiada tę funkcję. Zgrywasz później pliki, a jeżeli nie masz czasu na przeklinanie ich, zamawiasz transkrypcję.

Jeżeli planujesz samodzielną transkrypcję nagrań i filmów możesz wykorzystać specjalne programy transkrypcyjne. Oczywiście do jednego artykuły nie ma potrzeby organizowania takich przedsięwzięć, ale jeżeli planujesz porządnie rozkręcić ten biznes – warto to przemyśleć…

ZAKOŃCZENIE

Ostatnie linijki artykułu mają na celu wzmocnienie tematu, dlatego nie pozostawiaj czytelnika w próżni i upewnij się, że zakończyłeś ostatecznym stwierdzeniem. Oto przykład…

Te trzy etapy mogą wydawać ci się proste, ale przestrzegaj ich, bo wtedy zawsze dojdziesz do celu, a jeżeli chcesz już teraz osiągnąć poziom ekspercki kliknij w ten link…

Magia internetu buzuje nieograniczonymi możliwościami. Każdy sprzedawca może online rozdawać na prawo i lewo gratisy robiąc to bez żadnych kosztów, a Twoje autorskie materiały mogą podróżować w mgnieniu oka…

Na czym więc polega ten magiczny sekret działania online? Jest to metoda uzyskiwania maksymalnych korzyści z twoich artykułów przy użyciu noty autorskiej w końcowej części artykułu. Zdecyduj, co jest twoim najlepszym gratisem – może to być wideo, audiobook, minibook lub zahasłowana instrukcja na blogu.

Po pierwsze stwórz notę autorską, dzięki której twoi czytelnicy dowiedzą się o bezpłatnej ofercie. Link w nocie powinien przekierowywać do strony przechwytującej adres email, który docelowo ląduje w autoresponderze. Link ten powinien promować serię wiadomości prezentujących konkretny projekt, usługę, produkt (ofertę).

Teraz kilka słów o stopce na portalach z artykułami do przedruku… Większość portali publikujących artykuły do przedruku ma sporo ograniczeń, co do umieszczania linków. Zasada jest prosta! Te strony również zamieszczają swoje reklamy i stąd konkurencja nie jest mile widziana.

Drugi argument, to zasypywanie internetu śmieciowym spamem. Gdyby faktycznie wszyscy zamieszczali po kilka linków w treści, to w krótkim czasie portale tego typu straciłyby czytelników i jednocześnie dochody z własnych reklam.

Jest jeden obszar, co do którego nikt nie ma wątpliwości – to stopka artykułu. To właśnie ona w odpowiednio skonstruowanym artykule jest mostem łączącym czytelnika z twoim docelowym linkiem. Przykład: „Więcej o najlepszej metodzie zarabiania przeczytasz tutaj…”.

ZAKUP ARTYKUŁU

Treść artykułu powinna przedstawiać wartość dla czytelnika – stąd jeśli decydujesz się na zakup artykułu wybierz ofertę osoby, która proponuje unikalne teksty, a nie precle po kilka złotych za sztukę. Jak już wiesz, by publikować artykuły nie musisz pisać ich samodzielnie. Koszt zakupu waha się (najczęściej) od 10 do 50 zł/artykuł. Tobie pozostaje jedynie zamieścić artykuł…

Dwie uwagi do tego typu rozwiązań!

Wybierasz copywritera, który podpisuje oświadczenie o przekazaniu praw autorskich do tekstu. Po drugie, przesyłasz wykonawcy link docelowy, tak by orientował się jaki jest przedmiot usługi i ewentualnie schemat (mam tu na myśli coś na wzór 10-cio punktowego spisu treści).

Czas najwyższy skierować więc zapytanie ofertowe. Możesz skorzystać z poniższego wzorca…

Witam…
Moje zapytanie dotyczy napisania artykułu, czyli: od 200 do 300 znaków wstępu, od 1400 do 1600 rozwinięcia i od 200 do 300 zakończenia. Łącznie około 2000 znaków.
Ile kosztuje napisanie artykułu dotyczącego http://…
Ponadto jeżeli ustalimy szczegóły proszę o przesłanie oświadczenia, że nabywam prawa autorskie do tekstu z chwilą jego wydania, czyli przesłania pocztą elektroniczną.
Do usłyszenia, Imię Nazwisko

Załóżmy, że wybrałeś wykonawcę, przesłałeś mu link, schemat i otrzymałeś tekst. Skopiuj (na wszelki wypadek) teraz tekst i wklej go na smallseotools.com/plagiarism-checker. To pokaże ci, czy zlecenie zostało faktycznie wykonane z indywidualnym podejściem. Jeżeli nie – napisz do tej osoby o poprawienie tekstu. Wynik poniżej 50% oznacza, że spora część artykułu została skopiowana z innego. Najlepiej gdyby było to oczywiście 100%.

Jest jeszcze jedna ciekawa możliwość pozyskiwania treści, a mianowicie serwisy typu: giełda tekstów…

OSTATNIE SZLIFY

Napisanie jakiegokolwiek tekstu to 4 etapy: pomysł, zebranie materiału, przygotowanie wersji roboczej i naniesienie poprawek. Kiedy twój artykuł jest gotowy odłóż go na 24h i ponownie wróć do niego dodając przy okazji słowa kluczowe oraz słowa spiętrzające emocje…

Pod żadnym pozorem nie czytaj na siłę od rana do wieczora swojej publikacji – bo ewentualnie znajdę jakiś przecinek źle postawiony.

Ostatnie elementy obróbki, to korekta i skład. Korekty lepiej sobie nie odpuszczaj i dobrze się do niej przyłóż, ponieważ nikt nie chce czytać tekstu z błędami. Jeśli czytelnik raz odkryje, że całkowicie olałeś ten etap, może już nigdy nie sięgnąć po nic więcej twojego autorstwa. Z korektą, której zadaniem jest poprawienie błędów (ortograficznych, stylistycznych, składniowych) wiąże się taki termin jak redakcja – proces weryfikacji logicznej, treściowej, językowej, mający na celu nadanie mu ostatecznej formy.

OPTYMALIZACJA ARTYKUŁU

Optymalizacja artykułu ma na celu dostosowanie struktury teksty, by został on odczytany przez google jako wartościowy kontent. Jedno jest pewne – nie daje się pozycjonować określonego artykułu na gruszkę i pietruszkę. Jeden artykuł, to jedno słowo kluczowe! Dopóki tego nie zastosujesz, będziesz miał problemy z pozycjonowaniem. Gdybyś miał wynieść jedno ważne przesłanie z tego poradnika, to pamiętaj, by artykuł był ukierunkowany na jedno słowo kluczowe. Jakie więc warunki musi spełnić twój artykuł, by google umieściło go wysoko w wynikach wyszukiwania?

– Słowo kluczowe występuje w adresie url strony.
– Słowo kluczowe występuje w tytule.
– Tytuł zawiera od 40 do 70 znaków.
– Opis (meta opis – 150 znaków) zawiera słowo kluczowe.
– Tekst zawiera więcej niż 300 słów.
– Słowo kluczowe pojawia się w pierwszym akapicie tekstu.
– Słowo kluczowe występuje w śródtytułach.
– Częstotliwość słowa kluczowego wynosi powyżej 1%.
– Foto z atrybutem alt zawiera słowo kluczowe.
– Artykuł posiada linki zewnętrzne (do innych stron).
– Każdy artykuł na blogu dotyczy innego słowa kluczowego.

GDZIE PUBLIKOWAĆ ARTYKUŁY DO PRZEDRUKU

Artykuły do przedruku mają to do siebie, że udostępniasz możliwość dalszej ich publikacji innym internautom z zachowaniem linków i treści, zatem świetnie spełniają rolę nośnika oferty.

Na ten czynnik ma jednak ostatnio wpływ element jakim jest duplikowanie kontentu… W praktyce oznacza to, że zainteresowanie wklejaniem takich artykułów jest coraz mniejsze w obawie przed restrykcjami google. Pomińmy jednak ten fakt, ponieważ dwa pozostałe są równie ważne, czyli zdobywanie linków zwrotnych do naszej domeny obudowanych treścią oraz możliwość zlokalizowania w stopce odnośnika do strony przechwytującej adres email.

Pamiętaj, że precel i artykuł do przedruku to dwa różne gatunki, chociaż coraz częściej w unikalnym świecie google można potocznie określić artykuły do przedruku jako wysoko jakościowe precle. Artykuły tego typu powinny więc być wysokiej wartości, szczególnie dlatego, by czytelnicy klikali w linki zamieszczone w stopce.

Oto kilka przykładów portali z artykułami do przedruku: eioba.pl, artelis.pl, do-przedruku.pl, publikuj.org…

PODSUMOWANIE

Na rynku nieruchomości najważniejsza jest lokalizacja… lokalizacja… lokalizacja… W szlifowaniu umiejętności pisania artykułów najważniejsze jest pisanie… pisanie… pisanie…

Teraz, gdy poznałeś zasady tworzenia artykułów, pozostaje ci start! Z pisaniem artykułów jest tak jak z wszystkimi innymi umiejętnościami – im więcej piszesz, tym łatwiej będzie ci je tworzyć.




Klikając Przycisk Messengera,
Otrzymasz Codziennie Jedną Metodę
Zdobywania Poleconych.



Tomasz M. Pietrzak? Zawodowo na starcie operator szpadla, następnie nauczyciel, później pracownik biurowy z awansem na stanowisko kierownika, a finalnie włodarz gminy. Ponadto bloger i autor poradników oraz książki wydanej przez Złote Myśli pt. „JAK ZOSTAĆ SZEFEM”.

Dziś oddaje Tobie kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszystkie szczeble zawodowe, podjął dziesiątki prób i przetestował życie oraz marketing. Krótko mówiąc: minimalista, który nauczy Cię jak stworzyć podziemne centrum propagandy…


#artykuł #jaknapisaćartykuł #jaknapisaćartykułnabloga