Algorytm Instagrama. Jak Go Podkręcić?

jak działa algorytm instagrama
Jak działa algorytm Instagrama? Algorytm Instagrama określa kolejność postów wyświetlanych użytkownikom. Opierając się na konkretnych sygnałach, priorytetowo traktuje wybrane wpisy jednocześnie przesuwając je do góry…

W 2018 roku zostały opublikowane informacje dotyczące niektórych czynników, które instagram.com bierze pod uwagę przy ustalaniu priorytetowych treści dla poszczególnych użytkowników. Oczywiście mechanizmy te ulegają ciągłym modyfikacjom, ale główne czynniki rankingu, które zostały wyróżnione określają strategię działania.

Kluczowe Parametry

Relacje z użytkownikiem! Jeśli dany użytkownik wejdzie w interakcję z Twoimi wcześniejszymi treściami zwiększa prawdopodobieństwo, że zobaczy Twoją przyszłą treść. To sprawia, że bieżące zaangażowanie jest ważne dla budowania odpowiedniej grupy odbiorców.

Identyfikacja zainteresowań użytkownika! Ten sygnał jest oparty na tym, czy użytkownik zareagował na inne podobne wpisy i konta. Użytkownicy, którzy angażują się w podobne treści, będą częściej widzieć Twoje posty.

Odtworzenie postu! Krótko mówiąc – nowsze posty będą faworyzowane i przesuwane wyżej, podczas gdy starsze pojawią się nieco niżej. Jeśli użytkownik obserwuje wiele kont, to rywalizują one o najwyższą lokatę w kanale użytkownika, a jeśli nie spędza on zbyt wiele czasu na Instagramie, to zmniejsza szansę na wyświetlenie treści.

Teraz możesz zastanawiać się, co te trzy argumenty mogą wnieść do Twojej strategii działania na Instagramie. Przyjrzyjmy się więc różnym sposobom, które dadzą Ci szansę dotarcia do większej liczby odbiorców.

Skoncentruj się na relacjach, czyli budowaniu lojalność odbiorców i podgrzewaniu zaangażowania, ponieważ jest to teraz ważniejsze niż kiedykolwiek, zwłaszcza, że wpływa na umiejscowienie Twoich postów w kanałach odbiorców. Oto kilka sposobów tworzenia relacji z Twoimi treściami…

Komentarze

Komentuj tematyczne posty innych użytkowników oraz zachęcaj do pozostawienia komentarza pod Twoimi wpisami. Prostą taktyką jest w tym przypadku publikowanie komentarzy na większych kontach (branżowych), co pomaga w uzyskaniu większej widoczności dla Twojego profilu (a tym samym buduje Twoją markę).

Komentując bądź autentyczny i dodawaj wartości. Nie próbuj szukać okazji, by wrzucić spamerski tekst, tak jak to robią konta oferujące rozbujanie profilu za kasę – pokaż swoją markę i zaangażuj się w sensowny sposób.

To działanie możesz wesprzeć poprzez włączenie otrzymywania powiadomień o nowych wpisach dla konkretnie wybranych kont, dzięki czemu możesz komentować błyskawicznie (gdy pojawi się wpis), zwiększając prawdopodobieństwo, że zostanie to zauważone przez większą grupę odbiorców.

Aby to zrobić, najpierw musisz zaobserwować konto, następnie kliknij trzy kropki znajdujące się w prawym górnym rogu aplikacji i wybierz WŁĄCZ POWIADOMIENIA O POSTACH, by rozpocząć otrzymywanie powiadomień push, gdy dany profil opublikuje nowy post.

Pamiętaj! Odpowiadaj na komentarze, ponieważ buduje to społeczny dowód słuszności dla Twoich treści. Zwiększając liczbę komentarzy pod swoimi wpisami, jednocześnie zachęcasz do dalszej konwersacji i zwiększasz szansę na wzrost zaangażowania.

Czas Publikacji

Kolejnym elementem jest publikowanie postów, gdy Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni. Aby zmaksymalizować potencjał każdego posta, staraj się, by Twoje treści pojawiały się w szczytowych godzinach.

Odszukanie najlepszych momentów jest oczywiście na początku wypadkową prób i błędów, ale dobrym miejscem na analizę jest raport Instagram Analytics dostępny dla wszystkich profili biznesowych.

Jeśli klikniesz kartę statystyki i przewiniesz w dół, znajdziesz tam sekcję, która pokazuje, kiedy Twoi obserwatorzy są online. Możesz sortować te informacje według dni tygodnia lub godziny w określone dni. Dzięki tym informacjom będziesz mieć wiedzę kiedy rozpoczyna się wzrost aktywności, a to powoduje, że wiesz kiedy wrzucić nowy post.

Hashtagi

Hashtagi na Instagramie pomagają zwiększyć zasięg, ale by ta taktyka była skuteczna musisz wybrać te, które docelowi odbiorcy będą przeszukiwać, dzięki czemu uzyskasz wyświetlenia, które mogą prowadzić do kliknięcia w Twoim profilu – czyli budują zaangażowanie i potencjalnie dają szansę na nowych obserwujących.

Przykład. Osoba promująca (sprzedająca) walizki może użyć hashtagu odnoszącego się do społeczności osób podróżujących. Nie dodawaj jednak tych hashtagów do własnych postów – przekieruj do nich, poprzez swoje zaangażowanie w postach, które już używają tych hashtagów. Nawet jeśli Twoje posty nie docierają do tych użytkowników – Ty sam możesz do nich dotrzeć.

Odświeżanie Postów

Odśwież swoje wcześniejsze treści, by nadać im nowego zaangażowania. Jeśli masz problemy z wygenerowaniem wystarczającej ilości treści na Instagramie lub chcesz mieć pewność, że określone posty są widoczne w największym możliwym stopniu, to ponowne wykorzystanie wcześniejszych wpisów jest dobrym rozwiązaniem.

Zapewnia to zwiększenie liczby wyświetleń – szczególnie wśród osób, które przegapiły publikację za pierwszym razem. Niektóre profile usuwają posty i wrzucają je ponownie, ale jest kilka innych prostych sposobów na ponowne wykorzystanie starych postów: dorzucenie fotki z wcześniejszego posta do pokazu, dodanie zmienionego opisu do wpisu, dodanie kilku nowych hashtagów w komentarzu do posta.

Instagram Stories

Użyj stories, by przyciągnąć uwagę! Relacje na Instagramie cieszą się dużym zainteresowaniem, a do tego nie podlegają temu samemu algorytmowi co posty. To także świetny sposób, by porozmawiać z odbiorcami i budować lojalność, co skutkuje większym zaangażowaniem w postach, a tym samym większym zasięgiem.

Po pierwsze dodaj naklejkę hashtag – z markowym hashtagiem. Gdy użytkownik kliknie na markową naklejkę hashtagu, zostanie przeniesiony do kanału statycznych postów z użyciem tego hashtagu – niezależnie od tego, czy jest to Twoja twórczość, czy też osób, które użyły Twojego markowego hashtagu.

Udostępniaj relacje innym użytkownikom, ponieważ Instagram pozwala nie tylko otrzymywać powiadomienia, gdy ktoś udostępnia relację, która wspomina o Tobie, ale także udostępniać swoje InstaStory bezpośrednio innym osobom.

Inspiruj budowanie zaangażowania za pomocą interaktywnych naklejek, tj. ankieta, pytanie, suwak emoji. Daje to więcej treści, z którymi mogą korespondować Twoi obserwatorzy. Możesz również udostępniać swoje własne posty jako relacje – naciskasz przycisk latawca pod postem, a następnie DODAJ POST DO SWOJEJ RELACJI, gdzie możesz zmienić rozmiar oraz dodać pozostałe elementy charakterystyczne dla relacji.

To świetny sposób na zwiększenie zasięgu istotnych dla Ciebie postów (np. ogłoszenie premiery nowego produktu) – mają one większą szansę na dotarcie do obserwujących.

 

Dodaj komentarz