Społeczność W Social Media. Jak Budować?

jak budować społeczność w social media
Jak budować społeczność w social media? By marketing społecznościowy miał jakikolwiek sens potrzebuje publiczności! W tym poradniku poznasz uniwersalne metody na dotarcie, pozyskanie i zaangażowanie fanów…

Marketing w mediach społecznościowych działa tylko wtedy, gdy masz fanów. W tym poradniku przedstawię Ci sprawdzone metody zwiększania liczby obserwujących na Twoich kontach w mediach społecznościowych, ale na początek muszą zaistnieć trzy podstawowe elementy.

 

Musisz być konsekwentny! Jeśli użyjesz jednej, kilku (lub wszystkich) z tych strategii przez tydzień, a następnie zrezygnujesz i przejdziesz obok, to z pewnością nie będzie działać to na Twoją korzyść – Twoje działania muszą być konsekwentnie realizowane, by były skuteczne.

Musisz wiedzieć, czego naprawdę chce Twoja widownia! To, co myślisz, że tego chcą, a czego tak naprawdę chcą może być zupełnie rozbieżne. Spójrz realnie na swoje dotychczasowe wpisy i treści jakie publikujesz odszukując te najbardziej popularne – właśnie tego chcą Twoi odbiorcy.

Musisz być dobry w tym co robisz, a to przychodzi z czasem! Nikt nie rodzi się specem, ale działając rozwija swoje umiejętności w myśl zasady – od zera do bohatera. Pamiętaj, że wszystkie poniższe wskazówki w równym stopniu dotyczą utrzymywania obecnych fanów jak i pozyskiwania nowych.

 

Współpraca Z Influencerami

Znajdź influencerów w swojej niszy, np. za pomocą narzędzia tj. buzzsumo.com, a następnie udostępnij ich wybraną treść, oznacz lub wymień ich, a przynajmniej komentuj wpisy na ich blogach. To spowoduje, że wyróżnisz się z tłumu. Może spontanicznie wrzucą wtedy hasło na Twój temat, a z pewnością masz szansę na podbicie części ich terytorium.

Przycisk Udostępnij

Umieść przyciski do udostępniania treści w każdym poście na blogu. Nie mam tu na myśli bezsensownego korzystania z wtyczek do wordpressa, gdzie można dostać oczopląsu od dziesiątek bezużytecznych portali, a skupienie się na konkretnym przycisku – przycisku UDOSTĘPNIJ NA FACEBOOKU.

Publikowanie Treści

Publikuj oryginalną i wartościową treść. Wymaga to myślenia nieszablonowego, ponieważ udostępnianie treści innych osób to tylko mała część strategii. Dlatego pamiętaj, by dzielić się swoją wiedzą, swoim doświadczeniem i swoimi spostrzeżeniami.

Przekierowanie Subskrybentów

Jeśli masz lub budujesz listę mailingową, messengerową, to przekieruj czasami subskrybentów na konta w mediach społecznościowych i zachęcaj subskrybentów do śledzenia Cię w social media. Pod drugie publikuj w swoich mediach społecznościowych linki do innych Twoich profili społecznościowych.

Interakcja Z Publicznością

Publikowanie treści to tylko jeden element układanki. Drugi to odpowiadanie na pytania i komentarze. To proste – jeśli chcesz się wyróżnić reaguj, ponieważ Twoja konkurencja często olewa to.

Aktywnie Obserwuj Innych

Nie liczyć tylko na innych – nie licz na to, że ktoś ma obowiązek śledzenia Twojej działalności online! Sam poszukuj osoby z którymi chcesz nawiązać relacje w swojej niszy. Po prostu obserwuj innych i komentuj ich wpisy.

Konkursy I Rozdania

Wszyscy to uwielbiają! W necie możesz znaleźć sporo ciekawych rozwiązań (aplikacji), które automatyzują tego typu procesy, a przy okazji można zintegrować je z autoresponderem i budować dzięki temu bazę potencjalnych partnerów biznesowych.

Opowiadaj Historie

By uniknąć bezpośredniej promocji wykorzystaj historie, dzięki którym zaangażujesz swoich fanów. Historie są znacznie częściej udostępniane niż treści komercyjne.

Hashtagi

Użyj odpowiednich hashtagów korzystając z narzędzia hashtagify.me, by znaleźć trendy. Dzięki temu przyciągniesz nowych fanów, którzy wyszukują po hashtagach.

Działaj W Wybranych Social Media

Bycie aktywnym i zaangażowanym w kilku sieciach społecznościowych da Ci więcej korzyści w dłuższej perspektywie niż sporadyczne publikowanie na kilkunastu portalach – niezbędne minimum to Facebook i Instagram.

Częstotliwość Publikowania

Publikuj często! Tak często jak masz coś ciekawego do przekazania. Duża częstotliwość, to mniej lajków pod pojedynczymi wpisami, ale większa szansa na znalezienie nowych odbiorców. Złota zasada, to zapomnieć o lajkach, ponieważ lajka nie wrzucisz na talerz. Lepiej mieć mniej lajków w 3 postach i większą publiczność niż więcej lajków na jednym poście z mniejszą publicznością.

Jakość Jest Ważniejsza Od Ilości

Wzrost popularności w mediach społecznościowych jest bardziej prawdopodobny, gdy koncentrujesz się na udostępnianiu dopracowanych jakościowo treści, które przyciągną uwagę Twojej widowni – lepiej wrzucić 3 dobre posty niż jeden gówniany co godzinę.

Linki Do Social Media Na Blogu

Zachęć czytelników bloga do śledzenia Cię w mediach społecznościowych – przejście z bloga na profile. Niech to będą przynajmniej odnośniki na bocznym pasku bloga lub w stopce.

Zniżki, Rabaty I Gratisy

Oferuj zachęty dla osób, które mogą obserwować Cię udostępniając zniżki, gratisy lub kody rabatowe na swoich kontach w portalach społecznościowych.

Wpisy Na Popularnych Stronach

Publikuj wpisy na popularnych stronach, np. ddob.com i umieszczaj tam linki do kont mediów społecznościowych.

Widget Facebooka

Dodaj na pasku bocznym swojego bloga widżet Facebooka. Możesz utworzyć go tutaj developers.facebook.com.

PROMOWANIE POSTÓW

Choć promowanie postów jest jedną z gorszych metod inwestowania w płatną reklamę, to warto przynajmniej raz w tygodniu zainwestować (nawet kilka złotych) w jeden wybrany post, by zwiększyć swój zasięg, tym bardziej, że może to być angażująca historia.

Notatki Na Facebooku

Notatki na Facebooku są przykładem specyficznego tworzenia treści, które możesz następnie dystrybuować w ramach mailingu lub w innych Twoich mediach społecznościowych udostępniając link do nich.

Emocje

Wywoływanie emocji (pozytywnych lub negatywnych) w postach jest świetnym sposobem na zwiększenie liczby udostępnień, a tym bardziej publikowanie zabawnych (emanujących szczęściem) treści spowoduje, że Twój rating poszybuje.

Grupy Linkedin

Zostań członkiem grupy w swojej niszy na Linkedin i dostarczaj cennych informacji (mogą to być spostrzeżenia lub przemyślenia i pomysły). Dzięki tego typu działaniom wzbudzisz zainteresowanie swoją osobą.

Tablice Pinterest

Stwórz tablice na Pintereście i pamiętaj, by użyć odpowiednich słów kluczowych, których szukają użytkownicy. Aby dowiedzieć się czego szukają, zacznij wpisywać możliwe słowa kluczowe w polu wyszukiwania Pinterest i zobacz, które frazy są automatycznie sugerowane.

Twitter

Publikuj na Twitterze linki do wpisów z bloga używając branżowych hashtagów. Ponadto bądź źródłem popularnych treści i najświeższych wiadomości – dziel się nowościami z dużych serwisów informacyjnych.

Zdjęcia Na Instagramie

Publikuj tylko najlepsze zdjęcia na Instagramie! Ta sugestia idzie w parze z wcześniejszą – koncentruj się na jakości, a nie ilości. Niech to będą maksymalnie 3 foty dziennie, ale za to zrobione z pomysłem i odpowiednio dobranymi hashtagami.

Wizytówka

Mam tu na myśli fizyczną wizytówkę oraz wizytówkę online (jeśli nie prowadzisz bloga), które dają możliwość umieszczenia linków do mediów społecznościowych.

Szata Graficzna

Postaraj się ujednolicić nazwy użytkowników w mediach społecznościowych oraz skonfiguruj odpowiednio profile wrzucając podstawowe informacje. Ponadto zrób porządne zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle – pierwsze wrażenie jest bezcenne.

 

Dodaj komentarz