Cykl Życia Produktu Online.

Cykl życia produktu online, ale nie tylko. Cztery etapy, które opisałem dotyczą wszystkich produktów: polityka, margaryny i programów inwestycyjnych. Zawsze panują dokładnie te same zasady! A więc jak wygląda to w praktyce?…

Każdy produkt ma swoje wzloty i upadki, a na różnych etapach jego życia jako konsumenci, czytaj odbiorcy marketingowego show wykazujemy różne zachowania – często niezgodne z naszymi przekonaniami, ale co zrobić, gdy bombardują nas wizją cudu wszechczasów?…

Okres Startu – Narodziny Projektu

Twórca inwestuje wtedy przede wszystkim w stworzenie i promocję portalu internetowego. Nie można ocenić wiarygodności projektu podczas tego okresu! Jednak mogą wystąpić pewne pośrednie oznaki, np. gdy strona internetowa jest na bezpłatnym hostingu, a jej zawartość została skopiowana z innego portalu – to powinno wzbudzić wątpliwość co do jego jakości.

W tym momencie pojawia się grupa orędowników, którzy skuszeni obietnicą szybkiego wytargania hajsu opracowują tajny plan promocji i zebrania jak największej rzeszy potencjalnych kozłów ofiarnych.

Okres Wzrostu, To Początek Funkcjonowania

W tym okresie admin stara się przyciągnąć klientów, m. in. poprzez rozbudowany program partnerski. W pewnym momencie projekt dochodzi do punktu samowystarczalności i zaczyna przynosić zyski. Bezpośredni znak, że organizator planuje dalsze wsparcie programu to działania strategiczne, np. poprawienie funkcjonalności portalu.

W tym momencie grupy na facebook.com i stories na instagram.com zaczynają huczeć na temat innowacyjnego rozwiązania. To chyba jedyny moment kiedy mówi się o projekcie z nazwy. Jest to bezpieczne, ponieważ nikt nie zaliczył jeszcze wtopy.

Okres Nasycenia (Stabilizacja)

W tym czasie przepływ inwestycji charakteryzuje się stabilnym wzrostem, a projekt przynosi maksymalne zyski. Okres ten jest decydującym etapem determinującym długość życia przedsięwzięcia.

Jeśli projekt radzi sobie w sytuacji kryzysowej i w dalszym ciągu pracuje przynosząc zyski, to jest to poważne przedsięwzięcie biznesowe mające na celu obopólne korzyści. Jeżeli liczba użytkowników zaczyna spadać, a organizator zachęca coraz częściej do spamowania, to zaczyna być to wskaźnikiem budzącym niepokój.

Promocja zaczyna przybierać postać poufną, a ogłoszenia mają charakter typu: „Napisz na piv, a wyślę Ci info…”. Cwaniaki zaczynają się wycofywać, a osoby, które wtopiły kasę jadąc na oparach próbują tłumaczyć się za pakujących walizki pomysłodawców.

Ostatni Cykl Życia Produktu, Czyli Faza Zamknięcia

Charakteryzuje się tym, że użytkownicy tracą zainteresowanie projektem, a napływ nowych osób zaczyna spadać kończąc w ten sposób rozwój przedsięwzięcia. Admin majstruje przy stronie, wmawiając wszystkim, że jest to atak kosmitów, a finalnie jest wielki wybuch na stronie…

 

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz